Powiesz: banalny pomysł! Spójrz na to od innej strony. Nie ma, takich firm na rynku. Dlaczego? Młodość jest w cenie. Seniorzy zostali zepchnięci na dalszy plan. Firmy farmaceutyczne, medyczne, finansowe i markety zarabiają na emerytach niemałe pieniądze.
Dlaczego nie mógłbyś oprzeć swojego biznesu właśnie o tę grupę społeczną. Jeśli myślisz, że seniorom nic się nie należy to jesteś w błędzie. Oni chcą uczyć się i korzystać z tego co ofiaruje im świat. Chętnie uczą się obsługi komputera i Internetu.
Podejdź do tego biznesu z sercem, a odniesiesz sukces .
Wynajmij lokal w centrum lub na osiedlu, gdzie większą część mieszkańców stanowią osoby od 50+. Powinien mieć dwa pomieszczenia. Miejskie zarządy budynków posiadają tanie lokale. Zapoznaj się z ofertą zanim podpiszesz niekorzystną umowę z prywatnym właścicielem nieruchomości.
Musisz się przygotować na to, że początki są zawsze trudne. Bądź cierpliwy.
Pozyskaj dotacje na uruchomienie swojej działalności. Zainwestuj w sprzęt. Na początek potrzebujesz kilka komputerów, drukarkę, skaner, kserokopiarkę itp.
Urządź lokal tak, żeby był przyjazny dla tej grupy wiekowej. Udekoruj ściany obrazkami z czasów młodości Twoich klientów. To mogą być ładne zdjęcia z Internetu, oprawione w ramki. Zadbaj o kwiaty i zrób ciekawy wystrój, który uzupełnij muzyką z lat 60,70 i 80-tych. .
Obsługa w Twoim punkcie musi być cierpliwa, uśmiechnięta i bardzo miła. Możesz zatrudnić młodzież na staż lub osoby bezrobotne. Wynagrodzenie pokrywa Urząd Pracy.
Jak się reklamować?
– ulotki – slogan reklamowy, nagłówek i treść skieruj do grupy docelowej 50+ . Daj jakąś korzyść np. druga godzina gratis, z ulotką 50% ceny. Dobrze przemyśl kolportaż ulotek. Wręczaj je osobom powyżej 50+ , zostawiaj w punktach usługowych, przychodniach, sklepach i w kioskach ruchu, warzywnych i innych
– samochód z przyczepą lub kasetonem na dachu z reklamą kawiarenki internetowej. Zaznacz, że tylko dla seniorów
-reklama w prasie lokalnej w formie artykułu. Seniorzy czytają gazety
-tablice ogłoszeniowe i skrzynki pocztowe
-bezpłatne ogłoszenia na portalach lokalnych
-załóż stronę internetową i bloga. W nazwie dopisz miasto.
Jakie usługi możesz oferować:
– naukę obsługi komputera, programów komputerowych, pisania na klawiaturze, Worda, painta , Internetu, obsługi maila, zapisu na płycie CD, pendrive itp.
– zakładanie konta na FB, bloga
– pozostałe usługi w zależności od potrzeb
– ksero, wydruki komputerowe itp.
– sprzedaż papieru komputerowego i akcesoriów do komputera.
– konsumpcyjne: kawa, herbata, ciasto i inny asortyment.
Wprowadź karnety
Klient wykupuje karnet i w ustalonych godzinach może przebywać dowolną ilość czasu. Wybierz godziny, kiedy nie ma ruchu w kawiarence. Zawsze będziesz miał jakiś dochód i stałych klientów. Zadowoleni klienci przyprowadzą znajomych. Pocztą pantoflową rozejdzie się informacja, że pomagasz napisać pismo i uczysz obsługi komputera, tabletu itd.
Dobry klimat przyciąga klientów.
Jeśli będziesz podawał herbatę i kawę do stolika, to dłużej u Ciebie zabawią. Uczul pracowników, żeby byli uprzejmi i rozmowni. Dobra atmosfera to podstawa.
Z czasem klienci się przyzwyczają i staną się stałymi bywalcami Twojego lokalu. Będą mieli satysfakcję, że nauczyli się obsługi nie tylko komputera, e-maila, ale też facebooka. Pochwalą się przed dziećmi, wnukami i znajomymi swoimi osiągnięciami. Będą też przychodzić dla zabicia czasu, bo wielu seniorom dokucza samotność.
Samotne osoby mogłyby poszukać bratniej duszy. Nie wszyscy seniorzy mają dostęp do komputerów.
Z czasem Twój biznes się rozkręci i dokupisz komputery, wprowadzisz dodatkowe usługi.
AM