Otwórz i wypromuj biuro podróży

Podejdź do tego biznesu jak do każdego innego. Przyjrzyj się konkurencji w swoim mieście. Sprawdź oferty wszystkich biur. Znajdź dobrą lokalizację z parkingiem, blisko linii komunikacyjnej. Opracuj swoją strategię marketingową i odłóż pieniądze na promocję. Pomyśl o reklamie zewnętrznej i internetowej. Dobrze przygotuj się do tego biznesu, żeby uniknąć kosztownych błędów.
Jak uruchomić biuro podróży?
Zapoznaj się z ustawą o usługach turystycznych, która definiuje trzy typy działalności turystycznej: pośrednik, agent i organizator turystyczny. Duże biura życzą sobie opłatę rejestracyjną lub kaucję. W mniejszych biurach posiadających wyższe ceny na wycieczki, udaje się podpisać umowę z tour operator bez opłat dodatkowych.
Otwarcie biura podróży nie wymaga żadnych pozwoleń, ubezpieczeń i gwarancji bankowych, a jedynie wpisu do ewidencji gospodarczej. Będziesz przecież sprzedawcą produktów dostępnych na rynku.

Dobra oferta turystyczna
urlopZ reguły agencje turystyczne sprzedają wycieczki w tych samych cenach, gdyż tak obligują ich umowy i muszą się do nich stosować. Jest jednak kilka sposobów, żeby obniżyć koszty i stać się konkurencyjnym na rynku. Możesz zrezygnować z części swojej prowizji. Oficjalnie tego nie możesz zrobić, bo touroperator wypowie  ci umowę. Wiele biur podpisuje umowy na pełną kwotę, a klientom wręcza np. bony rabatowe.
Atrakcyjna oferta to nie tylko cena i produkt, ale także transakcja, dobra obsługa, szybkość, bezpieczeństwo, wygoda i pewność dla klienta. To jest gwarancją sukcesu działalności. Klienci zaufają Ci, jeśli będą pewni, że wycieczka zapewni im odpoczynek, a nie  utrapienie. Wydają swoje ciężko zapracowane pieniądze i mają prawo do obaw. Bierzesz odpowiedzialność za składaną im propozycję. Znamy perypetie polskich turystów na wycieczkach zagranicznych. Zawsze sprawdź ofertę zanim podpiszesz umowę z klientem.

Biuro podróży to tradycyjny biznes
Twoim wynagrodzeniem jest prowizja  od sprzedaży wypłacana przez touroperatora. Jej wysokość waha się między 10% – 15%. Przy wysokich obrotach możesz otrzymać nawet do 20% prowizji.

Czy jest to opłacalne?
Z otrzymanej prowizji musisz pokryć wszystkie koszty: czynsz,media,reklamę, wynagrodzenie pracownika, a jedynie to co pozostanie jest twoim dochodem.

Oferta biura to np:

  • wycieczki- to główne źródło dochodów. Przeważnie klienci dokonują rezerwacji w okresie wakacji. Na jednej rezerwacji możesz zarobić około 1000 zł. Musisz starać się przynajmniej o kilkunastu klientów w miesiącu. Warto poprawić jakość obsługi i wykupić dostęp do systemów rezerwacji. Porównaj oferty na rynku, żeby klient był szybko i dobrze obsłużony. Jeśli nie otrzyma informacji natychmiast, pójdzie do konkurencji i nigdy już nie wróci.
  • obozy sportowe i kolonie – z ofertą docieraj bezpośrednio m.in. do szkół, klubów sportowychwyspa koral
  • obozy językowe i kolonie dla dzieci z językiem angielskim, hiszpańskim oraz zagraniczna wymiana młodzieży
  • nauka nurkowania, jazdy na nartach itp.
  • ubezpieczenia turystyczne – dochód jest niewielki, bo kwoty ubezpieczeń są niskie, ale zawsze masz sprzedaż, bo klienci chcą mieć zabezpieczenie. Otrzymasz 8% prowizji od wartości ubezpieczenia. Firmy ubezpieczeniowe chętnie podpisują umowę. Skorzystaj z programu partnerskiego, zaoszczędzisz  czas na poszukiwania i podpisywanie umów.
  • umowy kredytowe z bankami – niektórzy klienci korzystają z tej formy podróżowania. Postaraj się o kredyty z zerowym oprocentowaniem, zachęcisz klientów.
  • noclegi w hotelach i na kwaterach prywatnych – skontaktuj się m.in.: z agencjami pracy i firmami przewożącymi pracowników zagranicę
  • sprzedaż biletów lotniczych, promowych i autokarowych. statekProwizje są różne, ale zawsze warto mieć taką ofertę dla klienta. Nigdy nie wiesz kto może być nią zainteresowany.
  • rejsy statkiem

 

Poznaj oferty konkurencji i skup wszystkie usługi  dostępne na rynku, a staniesz się atrakcyjny dla klienta. Możliwości jest bardzo dużo, ale wszystko zależy od ciebie.

Stali klienci
Stwórz bazę stałych klientów. To oni dadzą ci utrzymanie. Pamiętaj, że wycieczki i wczasy są sezonowe i wykorzystaj ten okres. Postaraj  się o dużą ilość produktów, żeby dochód z ich sprzedaży pozwolił na przetrwanie okresu poza sezonem. Przykładowo twoje biuro może  jako jedyne w mieście pośredniczyć w wynajmie kwater w Irlandii, Wielkiej Brytanii czy Holandii. Staniesz się konkurencyjny i klienci polecą cię znajomym. Jednym słowem, zrobisz sobie reklamę.

Sposób na zdobycie klientów

  • wiedza, uczciwość i szeroka oferta – to podstawa biznesu
  • dobra lokalizacja – centrum, galerie handlowe
  • bezpłatny parking i dobry dojazd komunikacją miejską
  • godzimy otwarcia od 8 00 – 20 00- osoby, które pracują muszą mieć możliwość zapoznania się z ofertą twojego biura.

Wysokość czynszu zależy od lokalizacji i metrażu agencji. W galeriach handlowych czynsz jest najwyższy, ale za to większy przepływ klientów.
Jeśli lokalizacja biura podróży będzie znacznie oddalona od centrum to musisz w reklamę zainwestować większe środki finansowe.

Alternatywą dla stacjonarnego biura podróży, jest internetowe.
Prowadząc biuro w swoim domu nie ponosisz kosztów: wynajmu lokalu,  opłat za media, związanych z zatrudnianiem pracowników czy billboardów. Musisz jednak liczyć się z tym, że minie trochę czasu zanim zdobędziesz pierwszych turystów.

Jak się reklamować w sieci?
Możliwości jest bardzo dużo. Zacznij od założenia ciekawej strony  internetowej. Możesz dodatkowo prowadzić newsletter na stronie www i pisać o podróżach, obyczajach w wielu krajach, podróżeubezpieczeniach, zwyczajach kulinarnych itp. Czytelnik może być twoim klientem. W biznesie liczą się dobre relacje, one zbliżają ludzi, tworzą klimat. Zamieszczaj ogłoszenia o swojej ofercie, biurze podróży bezpłatnie na portalach internetowych. Prowadź konto na FB, Twitterze, zamieszczaj komentarze na forach, blogach itp.
Kampanie reklamowe w Internecie są podstawą osiągnięcia sukcesu.
Wybór jest dość duży i zależy od środków finansowych jakie zamierzasz przeznaczyć na marketing. Przemyśl jednak strategię, bo może się okazać, że wydane pieniądze nie przyniosą oczekiwanych rezultatów.  W sieci jest wiele firm turystycznych i wszystkie zabiegają o klienta. Możesz prowadzić działalność offline i online.

Kiedy zacząć działalność turystyczną
Dobrym okresem jest jesienno-zimowy. Dlaczego? Klienci przyjrzą się twoim ofertom, by później wykupić produkt. Niektórzy z ciekawości zajrzą do twojego biura. Postaraj się ich zaciekawić atrakcyjną propozycją. Podaruj gadżet, bon rabatowy, który będzie im przypominał o twojej agencji turystycznej. Pomyśl co mógłbyś zaoferować pierwszym klientom np. rabat na produkt, tani i atrakcyjny wyjazd na święta, weekend. Postaraj się o ciekawe oferty, żeby biznes się rozwijał od pierwszego dnia po uruchomieniu.
Początki są zawsze trudne w każdej branży. Musisz mieć pomysł, bo inaczej sukces przyjdzie po roku.

Prosta zasada
Jeśli klienci będą zadowoleni z wyjazdu, to skorzystają ponownie w kolejnym roku, a może nawet skuszą się ofertą sylwestrową itp. w atrakcyjnej miejscowości. Możesz także liczyć na kolejnych turystów, którzy z ciekawości odwiedzą twoje biuro podróży.

Jak zareklamować stacjonarne biuro podróży?
latoPamiętaj, że ludzie nie kupują wtedy, kiedy chcemy coś sprzedać, ale kiedy są gotowi to nabyć. Reklamuj na billboardach tylko ciekawe oferty. Wakacyjny produkt promuj na krótko przed sezonem. Banery reklamowe umieszczaj w miejscach, gdzie możesz znaleźć klienta. Dobrze to przemyśl, bo niepotrzebnie wydasz pieniądze.

Kilka przykładów zamieszczania banerów, billboardów:

  • reklama biletów autokarowych, lotniczych- w pobliżu dworca, urzędów,  agencji pracy, stacji benzynowych, galerii handlowych itp.
  • kursów np. nurkowania – okolice galerii handlowych, sklepów sportowych pływalni (aquapark), siłowni
  • obozy sportowe, obcojęzyczne, kolonie – blisko szkół, zakładów pracy, domów kultury (poza bezpośrednim dostarczeniem oferty)

Pamiętaj, że:

  •  touroperatorzy reklamują się w radio, tv, prasie, ale sam  zadbaj o to, żeby klient skierował swoje kroki do ciebie.
  • touroperatorzy wysyłają katalogi, ale nie umieszczają w nich danych partnerów. Zachęcają odbiorców reklamy do zamawiania wycieczek bezpośrednio u nich, podając adres swojej strony internetowej.
  • jeśli dajesz klientowi katalog to w miejsce kontaktu touroperatora umieść swój. Na ostatniej stronie naklej kontakt do swojego biura.
  • szybciej sprzedasz usługi w biurze stacjonarnym niż przez internet, gdyż klienci wolą mieć do czynienia z „żywą osobą” . Mogą o wszystko zapytać, wyładować emocje, porozmawiać, poprosić o pomoc. Jeśli mają wątpliwości mogą zawsze wejść i dopytać. Szczególnie wtedy, kiedy klientami są osoby starsze.
  • podpisz umowy z każdym z touroperatorów i przewoźników autokarowych z osobna nawet, jeśli korzystasz ze wspólnego systemu rezerwacji
  • z liniami lotniczymi i hotelami nie ma już tego problemu,
  • podpisując umowę z niektórymi touroperatorami, musisz zapewnić im kwartalny obrót na określonym poziomie, ilość dostępnych licencji na dany teren  jest ograniczona.
  • jako agent turystyczny nie jesteś stroną w reklamacji. Powinieneś jedynie pomóc klientowi w jej złożeniu i informować go na jakim etapie jest jego sprawa. Dzięki temu zyskasz na wiarygodności.

Najważniejszy jest dobry start.  Dobrze przemyśl kampanię reklamową, żeby trafiła do właściwej grupy docelowej. Pamiętaj o swoich klientach przy okazji świąt, urodzin i różnych okazji.
Poszerzaj swoją ofertę handlową i poszukuj sposobów na promocję swojego biznesu. Ucz się na błędach innych.
arka

You may also like...

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *