Jak zrobić reklamową gazetę dla sklepu spożywczego

Gazetka reklamowa to element marketingu

Bez promocji ani rusz. „Reklama dźwignią handlu” i musimy się z tym zgodzić. Wybór form promocji nie jest łatwy, ale reklama bezpośrednia wciąż jest najskuteczniejszą formą dotarcia do klienta. 
Gazetki reklamowe wydają sieci spożywcze i jak wiesz stąd mają dużo klientów. Jest ona doskonałym narzędziem sprzedażowym i jednocześnie wizytówką firmy.

Podejdź do przedsięwzięcia profesjonalnie.
Decydując się na gazetkę reklamową musisz zainwestować w grafikę, druk i dystrybucję. Ważną sprawą w projekcie jest ułożenie produktów. Czytelnicy przeglądając wydawnictwo poszukują w nim towarów w promocyjnych cenach.

Gazetka daje duże możliwości reklamowania Twojego biznesu. Przede wszystkim zapraszasz w niej na otwarcie nowego sklepu, oferującego w promocyjnych cenach atrakcyjne i wyjątkowe produkty. Musisz zaznaczyć, że tylko u Ciebie mogą nabyć ekologiczne artykuły spożywcze. Jeśli odpowiednio przedstawisz swoją ofertę to z pewnością zainteresujesz czytelników. Pamiętaj, że jesteśmy wzrokowcami i „kupujemy oczami”.

Na co zwracać największą uwagę
gazetka-reklama--portal-pomysł-biznes-bezaleWszystko zależy od tego do jakiej grupy klientów kierujesz swoją ofertę. Dla czytelników 60+ ,odpowiednio dopasuj kolorystykę, produkty i komunikaty. Zdjęcia produktów muszą być duże, a ceny czytelne. Dla pozostałych grup, gazetka może zawierać mniejsze zdjęcia i przekreślone ceny. Przemyśl jakie towary chcesz wyróżnić i dlaczego chcesz je promować.  Zamieść produkty z różnych kategorii, żeby pokazać cały asortyment. Towary, które zamierzasz promować w pierwszej kolejności powinny być umieszczone w górnej części po lewej stronie gazetki. Czytelnik mniej skupia wzrok na dolnej części strony. Kupujemy oczami. Dobry grafik podpowie Ci w tej kwestii.  Zanim zaakceptujesz projekt pokaż kilku osobom i poproś ich o opinię. Po wysłaniu do drukarni, nic już nie zmienisz.

Ustal częstotliwość publikacji gazetki
Ustal dzień publikacji i dystrybucji. Gazetka powinna zawsze być kolportowana na dzień lub dwa dni przed promocją. W sklepach największy ruch zaczyna się zazwyczaj w piątek lub sobotę. Dystrybuuj gazetkę najpóźniej w czwartek. Promocje na artykuły możesz przedłużyć, w zależności od terminu przydatności do spożycia. Już po kilkunastu dniach będziesz wiedział jakie produkty cieszą się największym popytem w Twoim sklepie. Częstotliwość wydawania wydawnictwa jest uzależnione od wielkości sklepu, asortymentu i środków finansowych. Poszukaj finansowania w innych firmach, które chętnie zamieszczą insert lub reklamę w gazecie. Zwróć się także do producentów swoich produktów ekologicznych. Dzięki temu zdobędziesz środki finansowe na cykliczne wydawanie gazetki.

Skład gazetki
Pierwsza strona jest najważniejsza. Musisz zachęcić czytelnika do przeczytania lub przelotnego przejrzenia gazetki. Wydanie przedegazetka-reklana-biznes-pomysł-bezale wszystkim musi się bardzo dobrze prezentować. Zadbaj o dobrą jakość papieru i grafikę. Oferta produktów musi przyciągać klienta. Przyłóż się do wydania, bo inaczej Twój wysiłek pójdzie na marne. Nie tylko odbiorcy potraktują ją z lekceważeniem, ale też nie zdobędziesz reklamodawcy. W gazetce musi być: logo sklepu, hasło reklamowe, godziny otwarcia, czas promocji, adres sklepu i strony internetowej. Uważaj na to co piszesz. Unikaj słów: zapraszamy tylko do dnia…. (bo taki jest dzień końca promocji). Takie błędy zdarzają się u konkurencji.

Jeśli wprowadzisz także sprzedaż z dostawą do klientów, w widocznym miejscu i na każdej stronie poinformuj o tym.
Artykuły w promocyjnych cenach dobrze wyeksponuj.
Jeśli przeprowadzasz konkurs to wyraźnie zaznacz, że informacje i kupon znajduje się na …. stronie.

W części końcowej możesz zamieścić krzyżówkę z nagrodami (do odbioru w sklepie), reklamę i ciekawy artykuł o tematyce: zdrowie, uroda, przepis kulinarny i ciekawostki na temat produktów. Możesz pisać artykuły z dziedziny motoryzacji, sportu, muzyki itp. Wszystko zależy od Twojej inwencji twórczej.

Ułóż gazetkę kategoriami, żeby był porządek w ofercie.
Przeplataj ofertę informacjami o Twoim sklepie, takimi jak np.: nasz sklep prowadzi sprzedaż świeżych ekologicznych produktów, posiadamy wędliny z okolicznych masarni, (zdrowe, ekologiczne i bez konserwantów), sery ekologiczne (wiejskie, górskie), polskie sałatki, surówki od sprawdzonych producentów, orientalne i unikalne przyprawy jakich nie znajdziecie nigdzie indziej, dostarczamy zakupy do domu klienta, prowadzimy zapisy na pieczywo, ciasto……, sprowadzamy towar na zamówienie. To tylko nasza sugestia. To co napiszesz zależy od Ciebie. Napisz tylko to co jest zgodne z prawdą. bo stracisz klientów.

Na ostatniej stronie zamieść tylko informacje o: sklepie, promocji, konkursie, adresie placówki i strony internetowej oraz dane kontaktowe. Jeśli dostarczasz zakupy do klienta, to zachęć czytelników do składania zamówień. Na koniec zaproś do następnego wydania i podaj datę kolejnego numeru.

Jeśli zbliżają się święta, walentynki, dzień matki itp. okazje, to napisz, że w sprzedaży będą paczki produktowe, upominki, specjalny asortyment na taką okazję itd. Pamiętaj, że gazetka musi być ciekawa dla czytelnika. Będzie wizytówką Twojego biznesu.
Możesz wzorować się na innych gazetkach, ale bądź oryginalny i nie rób duplikatu.

Koniecznie nawiąż kontakty z reklamodawcami, żeby zwróciły Ci się koszty druku, projektu graficznego i dystrybucji. Dzięki temu będziesz mógł systematycznie wydawać swoje pismo firmowe.

Konkurs w gazetce reklamowej
Konkurs to część promocji biznesu i najlepsza reklama. Ogłoś konkurs w gazetce, a kupony z rozwiązaniem przyjmuj w sklepie. Nagrody mogą być symboliczne. Klienci lubią konkursy. Zaznacz, że uczestnik konkursu musi podać adres e-mail lub nr telefonu, dzięki czemu zyskasz kontakt do klienta. Jeszcze jeden pomysł na konkurs: ustaw w witrynie sklepowej ładnie opakowane prezenty. Muszą być widoczne z daleka, żeby kusiły przechodniów. Napisz, że są to nagrody niespodzianki dla osób, które zakupią ……… Zobaczysz, że to działa. Pamiętaj też o konkursach dla dzieci. Powiesz, że to kosztuje. Niekoniecznie, bo marża może pokryć koszty. Jeśli nawet nie zarobisz w tym momencie, to zdobędziesz klientów na przyszłość. Podejmuj działania długoterminowe, bo Twój biznes jest na lata.

Promuj sklep przed otwarciem
Dwa, trzy dni wcześniej poczęstuj mieszkańców dobrymi produktami ze swojego sklepu, wręczając im ulotki z zaproszeniem na zakupy do Twojego punktu handlowego. Możesz porozmawiać z dostawcami wędlin i surówek/sałatek i poprosić o małą partię towaru na promocję. Jesteś ich klientem i z pewnością Ci nie odmówią. Dla nich to też reklama i większa sprzedaż.

Karty rabatowe
Tylko dla stałych klientów! Sprawdzają się w różnych branżach. To nic innego jak przywiązanie klienta do Twojego sklepu. Jeśli dostarczasz towar do klienta to zostaw mu kartę rabatową. Nadaj jej jakiś symbol. Możesz je też rejestrować i poprosić klienta o nr telefonu w celu wprowadzenia do systemu.

Przedstawiliśmy pomysł na gazetkę reklamową dla sklepu spożywczego, ale spełni ona zadanie także w innej branży. Powodzenie w biznesie zależy od wielu czynników. Dobrze zorganizowane przedsięwzięcie zawsze odniesie sukces. Ze względu na to, że czasy się zmieniają, a wraz z nimi przyzwyczajenia klientów, wciąż przedsiębiorcy muszą poszukiwać nowych pomysłów na promocję swojego biznesu.

Nasze motto: Kto nie idzie do przodu ten się cofa. Tylko biznes prowadzony we właściwym kierunku odnosi sukces. Życie nie lubi próżni!.
AM

You may also like...

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *