News will be here

Czy pieniądze znikną?

Już teraz eksperci przewidują, że gotówka będzie cyfrowa. Kolejnym etapem przyspieszenia płatności będzie… zniknięcie procesu płacenia. Płatności będą bowiem odbywały się automatycznie.

– Konsumenci chcą kupować, ale nie chcą płacić. Bo o ile kupowanie może sprawiać przyjemność, o tyle płacenie nie wywołuje już takich doznań. Dlatego sama płatność powinna być jak najszybsza i jak najwygodniejsza, a jej moment jak najmniej zauważalny dla klienta – wyjaśnia Miłosz Kurzawski, ekspert Blue Media.

Amazon pod koniec 2016 r. pokazał, jak mogą wyglądać automatyczne płatności przyszłości, prezentując bezobsługowy sklep Amazon Go. Zasada działania jest bardzo prosta: klient wchodzi, wybiera produkty i wychodzi, bez stania w kolejce do kasy i fizycznego płacenia. Jak to możliwe? Wchodząc do sklepu należy zeskanować w terminalu smartfon wyposażony w aplikację Amazon Go. Wybór produktów i kompletowanie koszyka odbywa się pod czujnym okiem kamer oraz czujników zamontowanych w sklepie. Na koniec w aplikacji pojawia się lista zakupów. W momencie wychodzenia ze sklepu należność pobierana jest automatycznie z konta klienta.

Na podobnej zasadzie działa Uber – właściwie jednym kliknięciem załatwiamy wszystkie czynności związane z zamówieniem przejazdu, sam proces płacenia jest dla nas niezauważalny.

Popularyzacja bezobsługowych płatności to kwestia czasu. Tym bardziej, że zautomatyzowane płatności z elementem kontroli – w każdej chwili można cofnąć lub zareklamować płatność – są na rękę wszystkim: klientom, bankom, wydawcom kart płatniczych i dostawcom usług.

O przyszłości płatności dyskutowana w czasie dwudniowego wydarzenia FutureTech Congress w Warszawie.
źródło:nesrm.tv

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *