Czy reklama sieci handlowych działa na klientów?

Sklepy starają się skłonić nas do zakupów, stosując chwytliwe hasła: produkt gratis, 30-50% więcej produktu, obniżona cena, wyprzedaż, kupisz dwa trzeci dostaniesz za połowę ceny. Czy to działa na klientów? Tak, bo dobrze zakomunikowana promocja zwraca naszą uwagę na poziomie podświadomym.

A co działa na nas najbardziej?
Najbardziej pożądaną promocją produktów żywnościowych jest wersja „1+1 Gratis” – taką odpowiedź wskazało aż 44% badanych. Trzy następne najbardziej pożądane mechanizmy promocyjne to „drugi i kolejny w niższej cenie”, „wielopaki” oraz „tematyczne okazje i wyprzedaże” – pokazały wyniki badania zlecone przez Grupę AdRetail.
– Inne badania pokazują, że promocje są zakodowane w naszym mózgu i tego szukamy. Wiele osób mówi, że na nich to nie działa, natomiast badania pokazują jednoznacznie jeżeli promocja jest dobrze zakomunikowana zwraca naszą uwagę najczęściej na poziomie podświadomym – mówi newsrm.tv Wiktor Miałkowski, partner w firmie Pro Business Solutions.

Postępowanie sieci handlowych wyraźnie pokazuje, że próbują one znaleźć kompromis między dobrą ceną i skłonieniem kupujących do zwiększenia jednorazowych zakupów. Zapewnia to np. mechanizm „Multi buy”, czyli „Extra cena przy zakupie kilku sztuk”. Sieci nauczyły się, że oferta super ceny przy zakupie 1 sztuki produktu, bardzo często kończy się zdyskontowaniem standardowych zakupów, bez żadnej wartości dodanej dla sieci.
Dominika Dyjak

You may also like...

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *