Jak radzić sobie z jesiennym przygnębieniem?

Przygnębia nas listopadowa aura przez krótsze dni, coraz mniej promieni słonecznych i zimne dni. Odczuwamy spadek energii i dopada nas momentami przygnębiający nastrój. Jesień nie jest łatwym okresem dla Polaków. Co jednak robić, by przetrwać tych kilka najbliższych miesięcy i z uśmiechem powitać wiosnę? Czas powiedzieć jesiennej chandrze „STOP” i zacząć działać.
Jesienią brakuje nam słońca, kolorów na zewnątrz, a także ruchu, gdyż zamiast spacerów wolimy ułożyć się wygodnie w fotelu owinięci ciepłym kocem, by przetrwać chłodne dni. To wszystko negatywnie wpływa na nasz nastrój. Odpoczynek po ciężkim dniu jest ważny, jednak gdy tylko czujemy, że zbliża się do nas jesienna chandra, warto stawić jej czoła i zadbać o dobre samopoczucie.

Dieta
Im chłodniej robi się na dworze, tym coraz więcej pożywienia dostarczamy naszemu organizmowi. W tym okresie odstawmy wszelkie diety odchudzające oraz sałatki, a wprowadźmy odpowiednie składniki, które będą wzmacniać nasz organizm i pozytywnie wpływać na jego kondycję. Jesienna dieta powinna być przede wszystkim zbilansowana, należy dostarczać dużej ilości węglowodanów, ale głównie tych złożonych, gdyż to one zapewniają nam witaminy, minerały
i błonnik. Unikajmy żywności wysoko przetworzonej. Dodatkowo do naszej diety warto włączyć czosnek, pietruszkę, bazylię oraz miód, dzięki którym unikniemy przeziębień. Korzystnie na układ odpornościowy działają również produkty mleczne zawierające żywe kultury bakterii. Nie zapominajmy o obowiązkowej suplementacji witaminą D3 z witaminą K2, aż do wiosny, które w tym okresie zastąpią nam promienie słoneczne.

Zadbanie o ciało i duszę
Ludzie od zarania dziejów szukali w przyrodzie, a zwłaszcza w bogatym świecie roślin, źródeł substancji o uzdrawiających właściwościach. Nasze babcie i prababcie zawsze mawiały, że nie ma nic zdrowszego niż spanie na sianie! I jak widać, miały rację. Terapia sianem to cały rytuał, w którym na pierwszym miejscu postawiono na siłę przyrody.
– Wykorzystując doskonałą wiedzę naszego zielarza postanowiliśmy zadbać o zdrowie gości w naturalny sposób i wykorzystać wyraźne i silne właściwości siana, o których większość ludzi nigdy nie słyszała. Tylko gruntowna wiedza medyczna i biologiczna, dostęp do czystych linii poszczególnych gatunków radawskich traw, znajomość metod suszenia (zarówno od strony fizycznej, jak i chemiczno-farmaceutycznej), talent i wiedza zielarza zapewniły otrzymanie mieszanki siana o pożądanych właściwościach, która jest stosowana w Terapii sianem – mówi Joanna Preisner, właścicielka hotelu Bacówka Radawa & SPA****, w którym wprowadzono terapię do oferty.
Podczas terapii wykorzystywane są naturalne olejki, stworzone własnoręcznie przez zielarza Hotelu Bacówka Radawa & SPA****. Dzięki regularnym zabiegom olejami, zostanie pobudzony nasz układ krążenia, ukoimy system nerwowy i wzmocnimy muskulaturę, a dodatkowo oleje wspierają trawienie, oczyszczają krew i dotleniają komórki ciała. Łagodne masaże olejowe głęboko i trwale uspokajają myśli oraz rozluźniają ciało. Poprzez długotrwały proces gotowania z różnymi ziołami i kilkukrotnej filtracji oleje te uzyskują delikatną strukturę, która pomaga przeniknąć przez pory w skórze i głęboko przez tkankę łączną.

Pozytywne nastawienie każdego dnia
Uśmiech na twarzy oraz pozytywne nastawienie jest najważniejsze, niezależnie od pory roku. Dlatego pomimo brzydkiej pogody i niskich temperatur nie możemy separować się od ludzi i w samotności przetrwać chłodniejszych dni. Sprawdzonymi sposobami na walkę z jesienną aurą są spotkania z przyjaciółmi, kąpiel przy zapachu świec, czy sprawienie sobie drobnego prezentu. Rozmowa z najbliższymi oraz kontakt fizyczny, choćby w postaci przytulania, prowadzi do uwalniania się z naszego organizmu oksytocyny, czyli hormonu dobrego samopoczucia. Warto spędzać czas z osobami, które poprawiają nam humor, a pozytywnie myślenie każdego dnia również stanowi istotny punkt. Dzięki temu z pewnością nie odczujesz jesiennej chandry.

Jesień to czas spacerów, spokojnych wieczorów z kubkiem gorącej herbaty w domowym zaciszu, czy romantycznych chwil przy kominku. W tym okresie zadbaj o swoje ciało, sprawiaj sobie przyjemności, a przede wszystkim myśl pozytywnie. Dzięki temu wiosna przyjdzie szybciej niż myślisz.
Magdalena Pytkowska

You may also like...

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *