Rozdwajające i łamiące paznokcie

Nie od dziś wiadomo, że długie i ładne paznokcie dodają uroku dłoniom. Jednak nie ma nic za darmo. Chcąc, aby nasze paznokcie dobrze się prezentowały, trzeba o nie dbać. Rozdwajające i łamliwe spędzają sen z oczu niejednej kobiecie i to bez względu na wiek.
Jak sobie radzić z rozdwajającymi paznokciami i co 
jest tego przyczyną?
paznokcie-dieta-zdrowie– dieta uboga w minerały i witaminy,
– środki chemiczne stosowane podczas wykonywania prac domowych,
– metalowy pilnik i zmywacz do paznokci z zawartością acetonu. Rozdwajaniu paznokci sprzyja także przemiennie piłowanie – naprzemiennie w jedną i drugą stronę (góra-dół)

Jakie znaczenie mają witaminy i minerały dla paznokci?
Nasz organizm potrzebuje witamin i minerałów do prawidłowego funkcjonowania. Paznokcie są odżywiane przez system naczyń krwionośnych skóry, są wspomagane od wewnątrz. Jeśli są odpowiednio odżywione i pielęgnowane nie będą się rozdwajać i łamać. Nabiorą też połysku.

Jakich witamin i minerałów potrzebuje organizm?
Witaminy z grupy B – B1, B2 i B6. Są obecne m.in. w takich warzywach jak:. cukinia, fasola szparagowa, ogórki, ziemniaki oraz w innych produktach: drożdże, nabiał, wątroba i banany.

Żelazo –zapobiega łamaniu i rozwarstwianiu się. Poza tym utwardza strukturę paznokcia, Żelazo występuje w mięsie czerwonym (głównie w wołowinie), podrobach(wątroba, nerki), owocach(jabłkach, soki-zdrowie-uroda-paznokciegruszkach, pomarańczach, ananasach, mango, śliwkach, bananach, melonach), warzywach (kapuście kiszonej , dyni, ziemniakach, brokułach, burakach, natce pietruszki, orzechach), nabiale(serach, mleku)oraz w innych np. czekoladzie, kawie, herbacie, otrębach pszennych.

Magnez, cynk i krzem – przeciwdziałają rozdwajaniu paznokci. Pobudzają i odżywiają strukturę paznokcia oraz potęgują wzrost płytki. Spożywanie żelatynę, która znajduje się w galaretkach mięsnych, rybnych i owocowych, pomoże naszym paznokciom. Minerały są też w herbatkach ziołowych i warzywach: zielonym groszku, szpinaku, brokułach i szparagach.

Cynk –jego niedobór jest powodem występowania białych plamek na paznokciach. Cynk znajduje się m.in.: w drobiu, ostrygach, suszonych morelach, rodzynkach, płatkach owsianych, pełnoziarnistym pieczywie i kaszy.

Wapń – to przez jego niedobór łamią i rozwarstwiają się paznokcie. Wapń występuje głównie w białym i żółtym serze, mleku i maślance.

owoce-paznokcie-zdrowieSpożywanie wszystkich produktów w ciągu dnia jest bardzo trudne i pracochłonne. Możemy zastąpić większość z nich suplementami diety dostępnymi na rynku. Cena może odstraszać, ale jeśli przeliczymy koszt warzyw i owoców i dodamy do tego wygodę i gwarancję zdrowia, to nie będzie nas przerażać. Po kilku miesiącach zregenerujemy nie tylko paznokcie, ale i cały organizm.

Jakie kosmetyki stosować do pielęgnacji paznokci?
Przede wszystkim bezbarwne odżywki i olejki do paznokci oraz zawierające keratynę i sole wapnia. Kosmetyki muszą odżywiać i wzmacniać płytkę paznokcia. Stosujmy olejki, lakiery bezbarwne, i kremy.

Raz w tygodniu zróbmy zabieg naszym paznokciom. Zanurzmy je na 15 minut, w lekko podgrzanej oliwie z oliwek. Dzięki temu zregenerujemy powierzchnię płytki paznokciowe.
Nasze paznokcie często atakuje grzybica. Ten problem pomoże rozwiązać specjalista.
AM

You may also like...

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *