News will be here

Jak rozpoznać uczciwego kontrahenta?

Każda firma stara się przekonać do siebie partnera biznesowego. W  dobie wciąż rosnącej konkurencji oraz wzrostu gospodarczego, bywa niekiedy bardzo trudne. Chodzi o zdobycie klienta tzw. jakościowego, wiarygodnego, bo tylko taki kontrahent jest podstawą prawidłowego funkcjonowania biznesu. Jak rozpoznać firmę, która będzie godna zaufania i nawiązania współpracy i gdzie szukać informacji?

Twarde negocjacje, a nawet spotkania zapoznawcze firmy, mogą okazać się niewystarczające w starciu ze zmieniającymi się trendami na rynku oraz podejściem właścicieli firm. Pozyskanie odpowiedniego kontrahenta to cel, który stawia sobie wielu przedsiębiorców. Sposobów na jego znalezienie jest wiele i tylko od danej organizacji zależy, którą drogę wybierze – ocenia Jerzy Dąbrowski, Dyrektor Generalny firmy faktoringowej Bibby Financial Services. My jako firma faktoringowa w ramach rozpoczęcia współpracy sprawdzamy wiarygodność każdego zgłaszanego do finansowania kontrahenta – dodaje.
Bibby Financial Services wskazuje 4 miejsca, w których warto sprawdzić potencjalnego partnera biznesowego:

Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej
Potencjalnego kontrahenta warto sprawdzić w CEIDG. W przypadku kiedy jest nim osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą lub spółka cywilna można skorzystać ze strony firma.gov.pl. CEIDG pozwala przekonać się czy dana firma jest zarejestrowana, nie została wykreślona z rejestru, nie jest zawieszona, a także czy przedstawia dane zgodne z zapisem w ewidencji;

Krajowy Rejestr Sądowy
Umożliwia potwierdzenie wiarygodności klienta. Należy jednak pamiętać, że znajdują się w nim tylko spółki prawa handlowego, a co za tym idzie, nie uwzględnia on osób fizycznych prowadzących działalność. Rejestr ten zawiera informacje o rodzaju i okresie działalności, danych teleadresowych oraz wielkości kapitału;

Wywiadownie gospodarcze
Najdroższa usługa „prześwietlająca”, na którą składają się specjalistyczne firmy zajmujące się pozyskiwaniem informacji gospodarczych. Firmy te, na specjalne zlecenie, przygotowują raporty analizujące działalność danego kontrahenta;

Internet
Podstawowe źródło, w którym możemy uzyskać informacje dotyczące danej organizacji. Pozwala on w bardzo szybki i prosty sposób poznać potencjalnego partnera biznesowego. Warto zwrócić szczególną uwagę na aktywności na serwisach społecznościowych, które odkrywają „lżejsze” oblicze organizacji.
źródło: newsrm.tv

3 Comments

  1. Olka

    Niestety nie zawsze jest to takie łatwe albo zwyczajnie brak na to czasu…Wiem, słabe wymówki, ale czasem po prostu tak jest. Ale jak najbardziej się zgadzam, sprawdzać, czytać i weryfikować. A jak już za późno to zatrudnić faktora 😀

    1. Aneta Malanowska

      To prawda, nie jest łatwo, ale warto sprawdzić opinie, popytać w innych firmach. Kontrahent, który chce podpisać umowę na duże zamówienie i praktycznie przyjmuje wszystkie warunki sprzedającego może, (nie musi) być nieuczciwy.

  2. marcin

    Ja sprawdzam kontrahentów, ale ostatnio w związku z korzystaniem z faktoringu robię to trochę mniej szczegółowo bo nie mam powodów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *