Strona internetowa jako narzędzie sprzedażowe

Nie musimy tłumaczyć jak ważna jest strona WWW. Dziś żadna firma, która chce promować swój biznes nie funkcjonuje bez strony internetowej.

Jaka powinna być strona www?
Musi dostarczać informacji o Twojej firmie w odpowiedni sposób i wordpress-strona-wwwwyróżniać Cię na tle konkurencji i Ważne, żeby była czytelna i cieszyła oko czytelnika.
Zamieść baner z możliwością zamówienia przez Internet.
Jeśli podłączysz się pod http://portalpolski.plotrzymasz bezpłatną możliwość zamieszczenia swoich produktów i dotarcia do szerszej grupy klientów.

Ważne jest menu
Menu musi być czytelne i łatwo dostępne. Może posiadać kilka menu: w pionie i poziomie. To ułatwia lepszy dostęp do informacji. Zwróć uwagę, żeby strona sprawnie funkcjonowała. W jednej z zakładek możesz wypisać listę produktów z cenami.

Kontakt na stronie
Zakładka najważniejsza, bo umożliwiająca kontakt z firmą. Oprócz formularza do kontaktu muszą być zamieszczone Twoje dane teleadresowe: imię i nazwisko osoby do kontaktu, e-mail, telefon, skype i linki do portali społecznościowych. To ułatwi klientom kontakt z Twoja firmą.

Aktualizacje strony www
Strony internetowe starzeją się i musisz wciąż je aktualizować. Nowe standardy, trendy zmuszają do ciągłych zmian. Nieatrakcyjne strony są omijane przez użytkowników Internetu. Coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych i musisz dostosowywać się do zmian na rynku.

Ważne jest pozycjonowanie
Pozycjonowanie to część marketingu firmy. Ważne są pierwsze miejsca w wyszukiwarkach. Postaraj się, żeby użytkownicy z Twoich okolic mogli znaleźć Twój sklep w sieci. Dobry kod będzie pozycjonował Twoją stronę.

Komunikacja z odbiorcami
Kontakt z czytelnikami jest istotnym elementem marketingu. Nie zawsze komentarze będą pozytywne, ale dają możliwość na wyjaśnienie nieporozumień i nawiązanie przyjaznych stosunków. Taką komunikację prowadź także na firmowym Facebooku. social-media-strona-biznes-polskaWstawiaj produkty, artykuły i ciekawe treści. Proś o komentarze, udostępnianie treści i polubienie Twojej strony. Możesz zamieścić konkurs, który będzie formą reklamy. Pamiętaj: im więcej czytelników tym lepszy odbiór Twojej firmy.

Dotrzymuj kroku konkurencji
Internet dynamicznie się rozwija i musisz za nim nadążyć. Konkurencja wciąż rośnie. Słabe firmy wypadają z rynku. Poszukuj nowych sposobów zdobywania klientów, żebyś nie pozostał w tyle. Zawsze wyprzedzaj konkurencję o krok. Współpracuj z dobrą agencją, która zajmie się stroną i pozycjonowaniem jej. Specjaliści wiedzą jak to zrobić. Możesz też się doszkolić w tym zakresie i zaoszczędzisz pieniądze. W odpowiednim czasie wprowadzaj poprawki, wymieniaj ofertę i galerię zdjęć.

Efektywność
Skup się na działaniach, które zwiększą Twoją sprzedaż. Odpowiednie komunikaty, atrakcyjna treść i reklama w Internecie sprawi, że będziesz miał lepszą skuteczność. Nie zawsze pierwsze miejsca w wyszukiwarkach zwiększają obroty w firmie.

Nie trać klientów
Klient szuka informacji i chce ją otrzymać jak najszybciej. Nie lubi czekać na załadowanie strony. Animacja Flash spowalnia otwieranie strony. Czytelnik oczekuje szybkiego dostępu do informacji, artykułów, oferty, zdjęć. W przeciwnym razie opuszcza stronę i w tym momencie tracisz klienta. Unikaj takich sytuacji. Twoja oferta na stronie internetowej musi się błyskawicznie otwierać.

Profesjonalny adres strony
seo-strona-pomysl-biznesAdres strony i maila powinien być poważnie postrzegany przez klientów. Zainwestuj niewielkie pieniądze, żeby firma była poważnym graczem na rynku.

Czego unikać?
1.Muzyki – klienci jej nie lubią. Powinni mieć możliwość wyłączenia melodii. Nie irytuj klienta.
2. Wyskakujących reklam – niezwykle drażnią czytelnika. Twoja strona firmowa powinna być przyjazna i zachęcać do zakupu.
3. Nieodpowiedniej kolorystyki – strona musi mieć odpowiedni zestaw barw i cieszyć oko czytelnika. Kolory łagodne i przyjemne nie rozpraszają, a pozwalają skupić się na treści. Poradź się fachowca, które byłyby najodpowiedniejsze dla Twojej branży.
4. Skomplikowanych stron– użytkownik musi z łatwością poruszać się po Twojej witrynie. Opuści stronę, jeśli będzie musiał ją zgłębiać. Klient jest leniwy i niecierpliwy. Unikaj też dużych liter, wymyślnych czcionek i błędów ortograficznych.

Ważne na stronie
1.Galeria zdjęć – zamieść najlepsze zdjęcia i materiały firmowe.
2. Czytelne treści, proste i ciekawe.
3. Aktualizuj informacje o firmie – zamieść mapkę dojazdu i dane kontaktowe. Jeśli zmieniasz siedzibę lub oddział firmy, uaktualnij dane adresowe. Zleć pracownikowi obsługę strony, żeby jak najlepiej się prezentowała.
4. Menu – umieścić tak, żeby nie mylić internauty i dać mu to czego szuka. Myśl oczami czytelnika.
5. Strona musi wyglądać zawsze tak samo bez względu na przeglądarkę użytkownika
6.Rozdzielczość – dopasuj ją do strony (popularna 1024 x 768 pixeli)
7. Formularz kontaktowy – tylko niezbędne pytania. Musi być prosty i łatwy w obsłudze. Nie zniechęcaj klienta nadmiarem pytań.
8.Linki – podstawą strony jest rzetelność, usuń więc nieaktualne linki, gdyż podważają profesjonalizm firmy.

Newsletter na stronie internetowej
Spytasz : komu jest on potrzebny? Zobaczysz, że się mylisz. Dziękikomputer-newsleter-biznes niemu zyskujesz adres e-mailowy do klienta, którego możesz zapraszać na zakupy, promocje i wysyłać życzenia swiąteczne. Nawiązujesz dobre relacje z czytelnikiem.

Co powinien zawierać Newletter
Artykuły na temat produktów, które masz w sprzedaży. Skontaktuj się z producentami (dostawcami) i poproś o przesłanie materiałów na temat produktów np.: z czego są wytwarzane, jak wygląda uprawa i jakie składniki(przyprawy) są dodawane do artykułów oraz jak wygląda proces produkcji.
Możesz także zamieścić przepisy kulinarne z wykorzystaniem Twoich produktów. Jest to narzędzie sprzedażowe.

Jak strona internetowa to i blog firmowy
Na stronie internetowej nie zamieścisz wszystkiego. Uzupełnieniem jest blog. Pamiętaj o spokojnych kolorach. Postaw na interesującą treść. Możesz pisać o swoich artykułach spożywczych, diecie i branży, którą prowadzisz. Ważne, żeby był ciekawy i przejrzysty. Artykuły zamieszczaj systematycznie. Nowe informacje kierowane do odbiorcy to klucz do sukcesu. Możesz też pisać o branży, emocjach w związku z prowadzeniem sklepu itp. Kieruj się empatią, to zawsze działa. Przedstaw się z imienia i nazwiska. Aktualizuj i wstawiaj nowe teksty. Możesz wstawiać linki do artykułów, powracać do wcześniejszych treści.

Wszystko zależy tylko od Ciebie i Twoich możliwości. To łatwe zajęcie i możesz pisać w dowolnym miejscu. Jeśli czytelnicy będą komentować, to dowiesz się jak ulepszyć swój biznes. Na stronie www artykuły wstawiasz sporadycznie, a na blogu przynajmniej trzy razy w tygodniu. To zależy czy masz coś nowego do powiedzenia i przekazania czytelnikom. Tematów Ci nie zabraknie. Dzięki temu zdobędziesz zaufanie klientów. Rób to systematycznie, bo stracisz czytelników. Jeśli w nazwie bloga dopiszesz miasto lub region w którym działasz, zdobędziesz klientów ze swojego miasta. W ten sposób zbudujesz swoją markę.
Dzięki blogowi klienci będą mieli więcej informacji o Twoich produktach i firmie. Utrzymuj dobre relacje z odbiorcami.
AM

You may also like...

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *