Akcja PGE pod hasłem „Daj się oświecić” uświadamia jak ważne jest czytanie umów

Aż 42 proc. badanych nie czyta regulaminów przed ich podpisaniem, gdy zapoznają się z nimi poza siedzibą firmy. Tak wynika z badań, które były częścią akcji edukacyjnej przeprowadzonej przez PGE Obrót, spółkę zajmującą się sprzedażą energii w Grupie Kapitałowej PGE.
Celem akcji było uświadomienie klientom technik jakimi posługują się nieuczciwi sprzedawcy energii elektrycznej.

PGE_Daj_sie_oswiecic (1)W siedemnastu miastach położonych w regionach najbardziej narażonych na działania nieuczciwych sprzedawców energii, przeprowadzone zostały akcje edukacyjne, podczas których ankieterzy zapraszali przechodniów do udziału w konkursach z nagrodami. Konkursy sprawdzały czujność biorących w nich udział osób i prezentowały triki, którymi posługują się oszuści. Aby wziąć udział w konkursie, każdy chętny musiał podpisać regulamin, w którym kryły się niekorzystne zapisy. Osoby, które bez czytania podpisały dokument, otrzymały informację, że aby otrzymać nagrodę muszą wypełnić jeden z warunków, na który wcześniej wyraziły zgodę. Wśród warunków znalazły się m.in. wykonanie 10 przysiadów z zamkniętymi oczami, zaśpiewanie piosenki, zatańczenie walca, wyrecytowanie kilku wersów inwokacji
z „Pana Tadeusza” oraz skakanie na skakance. W taki sposób Grupa PGE uświadamiała klientom jak ważne jest czytanie regulaminów przed ich popisaniem.

W akcji wzięło udział 7815 osób, z czego aż 3294 podpisało dokumenty bez ich wcześniejszego przeczytania, zgadzając się tym samym na warunki zawarte w regulaminie. Wyniki wskazują, że aż 42 proc. badanych nie czyta regulaminów przed ich podpisaniem, gdy zapoznają się z nimi poza siedzibą firmy.

Daj się oświecić

Działania eventowe PGE Obrót pod hasłem „Daj się oświecić”, zostały przeprowadzone
w miejscowościach, w których aktywność oszustów jest szczególnie nasilona:
w woj. warmińsko-mazurskim (Ełk), w woj. podlaskim (Łomża, Białystok),
w woj. świętokrzyskim (Kielce), w woj. mazowieckim (Radom, Pruszków, Przasnysz, Żyrardów, Legionowo), w woj. łódzkim (Tomaszów Mazowiecki), w woj. podkarpackim (Jarosław, Mielec, Rzeszów, Leżajsk) oraz w woj. lubelskim (Biała Podlaska, Zamość, Lublin).

PGE Obrót promuje uczciwe zasady biznesowe

Kampania PGE Obrót to już kolejna odpowiedź na działania PGE_Daj_sie_oswiecic (4)nieuczciwych sprzedawców energii podających się za „przedstawicieli zakładu energetycznego”. Działania eventowe PGE Obrót wspierają szeroko zakrojone akcje medialne oraz akcje informacyjne prowadzone wspólnie z Towarzystwem Obrotu Energią, nad którymi patronat honorowy objął Prezes Urzędu Regulacji Energetyki (URE).

Jak nie dać się oszukać?

  • zapytaj jaką firmę reprezentuje handlowiec i sprawdź jego tożsamość,
  • sprawdź, co zostało Ci zaproponowane w pakiecie poza energią elektryczną,
  • dokładnie skontroluj wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz wszelkie dodatkowe koszty,
  • uważnie i na spokojnie przeczytaj umowę przed jej podpisaniem,
  • sprawdź jakie są warunki rozwiązania umowy,
    upewnij się, że posiadasz kopię podpisanego dokumentu,
  • zadzwoń na infolinię PGE Contact Center 422 222 222.

Relacja z akcji: https://www.youtube.com/watch?v=doQP4fCsS3M
Źródło publikacji: portalpolski

You may also like...

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *