Jakie kanały wybrać do reklamy sklepu internetowego?

Każdy, kto kiedykolwiek zarządzał kiedyś sklepem internetowym, wie, że jego poprawna budowa to dopiero podstawa. Odpowiednie, unikalne opisy, stabilnie działająca strona, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, a wreszcie dobrze prowadzony blog – bez tego się nie obejdzie, jeżeli chcemy odnieść sukces. To jednak nadal niewystarczająco, aby dotrzeć do szerszej klienteli. Istnieją przynajmniej dwa główne powody tego stanu rzeczy.

Po pierwsze, większość Twoich potencjalnych klientów nie wie o Twoim istnieniu. Jeżeli znają inne sklepy internetowe z interesującymi ich produktami, to mało prawdopodobne, że będą szukali lepszych ofert. Szybciej jest wrócić do sprawdzonych rozwiązań. Oczywiście mnóstwo osób nadal nie wie, gdzie chce zrobić zakupy – oni będą szukać sklepu przez Google, Facebooka czy Allegro. Trzeba jednak pamiętać, że niemal każdy kanał, przez który mogą trafić na Twój sklep, oferuje płatne reklamy. A to oznacza, że nawet najlepiej przygotowany sklep zostanie zepchnięty na dalsze miejsca w wyszukiwarce. Nie ma wątpliwości, że reklama w sieci jest konieczna do zarabiania na sklepie internetowym. Jednak gdzie je umieszczać? Wybraliśmy trzy naszym zdaniem najlepsze (a jednocześnie najpopularniejsze) miejsca. Polecamy zapoznać się z każdym z nich!

Google Ads

To chyba najbardziej rozpoznawalne reklamy w sieci. Pojawienie się na górze listy wyników wyszukiwania to murowany sposób na zwiększenie popularności strony. Google Ads za opłatą umieszcza nas na jednym z trzech pierwszych miejsc. Odbywa się to na zasadzie licytacji – tworząc kampanię, określamy nasz budżet. Ta oferta będzie konkurować z innymi ustawionymi na podobne słowa kluczowe. Kto da więcej, ten ma wyższe szanse na sukces. Nic nie ryzykujemy, gdyż opłatę ponosimy tylko w wypadku sukcesu. Pieniądze to jednak nie wszystko.

Google stawia na jakość stron w wyszukiwaniu, zarówno tych płatnych, jak i bezpłatnych. Mierzona jest zarówno relewancja wyników, czyli to jak trafnie strona odpowiada na zapytania, jak i zadowolenie użytkowników. Szczególnie to drugie odgrywa coraz większą rolę. Dlatego reklamy Google mają przede wszystkim być takie, jakich pragną klienci. Próby użycia nazwy konkurencji lub haseł niezwiązanych z tematyką strony dadzą skutek odwrotny od zamierzonego. Warto więc stawiać na rzetelność, badania rynku i szczyptę oryginalności, aby wyróżnić się na tle innych ofert.

Ile wydawać na reklamy Google? Sporo. Kampanie za 50 zł raczej nie przyniosą widocznych rezultatów. Te zobaczysz na dobrą sprawę dopiero przy wydatkach rzędu kilkuset złotych, a o realnym zwrocie inwestycji w okolicach kwot czterocyfrowych. Dlatego warto powierzyć prowadzenie kampanii reklamowych specjalistom z Agencji Interaktywnej KoboSystem.

Reklamy na Facebooku

Nie jest wielką tajemnicą, że większość czasu Internauci spędzają właśnie na tym portalu. A on jak żaden inny zna wszystkie nasze upodobania i zainteresowania. To sprawia, że reklamy na Facebook’u mogą być niezwykle trafnie dobrane do odbiorcy. Kluczem jest trafne określenie grupy docelowej naszego sklepu. Im jest ona węższa i bardziej trafna, tym większa szansa na sukces przy minimalnych nakładach. W przeciwieństwie do Google realne jest też uzyskanie wyników przy niewielkich kwotach, czasem nawet rzędu kilkunastu-kilkudziesięciu złotych. Facebook oferuje rozbudowanego menadżera reklam, na którym sprawdzimy, jak działają nasze reklamy, a co ważne porównamy ich różne wersje. Wymaga to pewnych inwestycji i czasu, ale jest opłacalne nie tylko w kontekście samej reklamy, ale też poznania swoich klientów.

Warto poświęcać też czas firmowej stronie na Facebooku. Nawet jeżeli nie przełoży się ona bezpośrednio na sprzedaż, to zwiększa wiarygodność firmy i pomaga utrzymać więź z klientami. Odpowiednio prowadzona dostarczy im też rozrywki i sprawi, że będą Cię postrzegać w lepszym świetle. Warto także promować posty, które wzbudzają największe zainteresowanie. Facebook podobnie jak Google ceni satysfakcję swoich użytkowników, co gwarantuje do szerokiej rzeszy ludzi, którzy co bardzo możliwe zainteresują się Twoim profilem. A stąd już tylko krok do sklepu internetowego.

Reklamy Allegro

Allegro Ads to właściwie trzy grupy reklam. Pierwsza to oferty sponsorowane, czyli umieszczenie naszego produktu na początku listy wyników wyszukiwania. To skuteczny sposób, aby dotrzeć do klienta, który jest zdecydowany na zakup. Dodatkowo można połączyć Allegro Ads z Google Ads i Facebook Ads. W ten sposób nasza oferta będzie wyświetlać się bezpośrednio w wyszukiwarce Google. Wizualne reklamy będą też pokazywać się na Facebooku. W obu przypadkach algorytmy z czasem będą dostosowywać grupę docelową tak, aby zwiększyć skuteczność i ilość konwersji. Trzecim rodzajem jest tradycyjna reklama wizualna na stronie Allegro, wyświetlana w formie banneru na górze strony. Rozliczenia oparte są na zasadzie ustalenia maksymalnego budżetu dziennego, obejdzie się więc bez niemiłych zaskoczeń.

Testuj

Zastanów się dobrze, jak możesz pozyskać swoich klientów na poszczególnych etapach zakupu. Duże sklepy internetowe korzystają z wszelkich powyższych kanałów reklamy, aby zmaksymalizować swoją skuteczność. Jeżeli Twój sklep dopiero zaczyna, proponujemy zacząć od Allegro Ads i Facebooka, a z Googlem wstrzymać się do czasu zwiększenia się ruchu organicznego oraz poprawnego zaindeksowania strony. Na szczęście rozbudowane narzędzia do analizy wyników każdej z platform pozwalają na uzyskanie szczegółowych statystyk i porównanie skuteczności. A to jest kluczem do sukcesu!