News will be here

Jaka ulotka reklamowa kusi klienta?

Ulotka reklamowa musi sprzedawać

Można powiedzieć, że temat oklepany. Częściowo się zgodzę z Tobą. Zalegają w skrzynkach pocztowych i zaśmiecają miasto. Na ulicach wciskają nam do ręki, wkładają za wycieraczki.

Osoby, które zajmują się kolportażem robią wszystko, żeby się ich pozbyć, bo za to im płacą. Duże korporacje nie kontrolują kolportażu, gdyż nie mają takiej możliwości. Dystrybucję zlecają agencjom, którym z kolei nie zależy czy ktoś przeczyta ofertę czy też wyrzuci ją do kosza. Zatrudniają kolporterów i przeprowadzają krótkie szkolenie. Czasami kontrolują czy ulotki zostały dostarczone. Na tym ich rola się kończy.

Jak kolportować ulotki?
Jest kilka sposobów, żeby nie wylądowały w koszu jeszcze przed przeczytaniem.
bezale-ulotka-reklamaRozdawane na ulicy – zawsze do prawej ręki. Jeśli masz wybraną grupę docelową, to postaraj się by do niej trafiły. Wręczaj o określonych godzinach i wybranych miejscach.
Z reklamą nowego sklepu spożywczego musisz dotrzeć w pierwszej kolejności do najbliższych mieszkańców. Najszybciej przyjdą. Co jakiś czas przypominaj się, że jesteś i oferuj coś interesującego. Po kilku miesiącach rozszerzaj teren i poszukuj klientów z dalszych okolic.

Rozdawaj ulotki kierowcom. Jeśli chcesz im zostawić za wycieraczkami samochodów, to zawsze przodem i od strony kierowcy.
Dobrym rozwiązaniem są skrzynki pocztowe, ale wręczaj też osobiście przechodniom. Zrób dużą akcję, żeby dowiedziało się jak najwięcej osób. Zostawiaj w zakładach usługowych i innych pobliskich firmach.

Wiadomo, że wszyscy nie przyjdą od razu, ale dowiedzą się, że jest nowy sklep w okolicy.
Prowadzisz dostawę do klienta to poinformuj wszystkie firmy. Zanim ktoś złoży zamówienie to potrwa, ale istotne, żeby pracownicy wiedzieli, że jest taka możliwość.
Nie kończ na jednej akcji, tylko rób sukcesywnie kolportaż.
Celem ulotki jest sprzedaż

Jaki projekt jest skuteczny?
Zacznij projekt od treści. Napisz co chcesz przekazać. Umieść hasło reklamowe, które zainteresuje czytelnika. W drugiej kolejności jest grafika.
Dopasuj ją do treści. Ładne zdjęcie wędlin, pieczywa, sałatek, ryb zachęci do zakupów. Możesz zamieścić zdjęcie sklepu.
Każdy element musi być odpowiednio dopracowany. Zachęć klienta do przeczytania oferty. Umieść przyciągające hasło i ciekawy nagłówek, który wprowadza do treści oferty.

Oferta
Zadzwoń, przyjdź, spróbuj , kup na próbę. Ulotka musi żyć i zachęcać do działania. To nie może być zwykłe zaproszenie. Musisz dać odpowiednią wartość. Stosuj język korzyści.

Musi nieść konkretne przesłanie, korzyść
Mając dużą ofertę napisz jakie korzyści będzie miał klient jeśli zakupi właśnie u Ciebie, możesz wyszczególnić korzyści z Twoich produktów łącznie.
Warto wspomnieć o miłej obsłudze, dobrym asortymencie, ekologicznych produktach.
Nie pisz, że masz najniższe ceny , a np. „ u nas nie przepłacisz”
Umieść nazwę i adres sklepu, żeby klienci trafili do Ciebie.

Nagłówek
Zachęca do przeczytania. Musi intrygować i zaciekawić. Napisz to coulotka-firma-bezale ludzie potrzebują. Jesteś specjalistą, gdyż właśnie taki asortyment wprowadziłeś do obrotu.
Dobrze przemyśl, spytaj znajomych, czy to by ich zachęciło do przeczytania i zakupów.
Pochwal się swoimi produktami, w końcu w okolicy, a może też w mieście takich nie ma. To jest Twoja przewaga i wykorzystaj ją.

Grafika
Musi być wyraźne i nie zabierać za dużo miejsca. Ono nie jest najważniejsze. Zwróć się do specjalisty, który zna się na projektach.

Treść
Pisz prostą, czytelną i dużą czcionką. Musi być wyraźna, żeby każdy ją przeczytał..
Jednym zdaniem wzbudź ciekawość i i zainteresuj czytelnika.
Pisz ciekawie o swoich produktach. Pisz krótko i treściwie. Masz towar ekologiczny? Napisz to. Ostatnio jest moda na zdrowe odżywianie.

Ulotka musi Cię wyróżnić wśród konkurencji, a później sprzedać Twój produkt.
Dlaczego klient ma przyjść na zakupy do Twojego sklepu? Jest tyle innych w okolicy. Markety, dyskonty spożywcze, delikatesy przebijają się z promocjami. Zastanów się nad tym i napisz. Dopisz, że dla pierwszych… klientów……..gratis.

Dane kontaktowe
Zamieść wszystkie swoje dane kontaktowe, adres, telefon, strona WWW, e- mail.

Zaprojektuj ulotkę według poniższych zasad
ulotki-bezale-portal-biznes– na pierwszy rzut oka klient powinien wiedzieć, czego może się spodziewać po Twojej ulotce musi być przejrzysta i czytelna. Użyj odpowiedniej wielkości prostych czcionek. Nie zamieszczaj zbyt dużo informacji, ale rzeczowe i dużą czcionką. Odbiorca nie będzie wszystkiego czytał
– wyróżnij nagłówek specjalną czcionką. Tak, żeby nie zlał się z treścią i przyciągnął uwagę.

Co powinien zawierać nagłówek?
– problem, obietnicę
– musi być jasny przekaz. Pisz o swoich produktach, które reklamujesz, ale językiem korzyści. Chcesz wymienić niektóre produkty to zrób to, ale w sposób ciekawy,
-zachęć klientów jakością produktów, rabatem, konkursem, gadżetem.

Daj im jakąś wartość, żeby przyszli.
– pokieruj klientem. Przyjdź, zadzwoń, kup,
– dane kontaktowe są najważniejsze. Zamieść wszystkie adresy, numery telefonów.
– ulotka musi być czytelna i spójna . Tematycznie ułożona. Nie pisz historii.
– postaw sobie pytanie: jaki cel chcesz osiągnąć dzięki ulotce.
– czego oczekuje klient, czego potrzebuje i co mu dajesz.
– język korzyści zawsze przemawia do czytelnika.
– ulotka to nie reklama w gazecie. Nikt nie ma czasu na czytanie zawiłych treści.
– stwórz unikalną ulotkę, która skupi uwagę odbiorcy i wyróżni Twój sklep na tle konkurencji
– czytelnik musi mieć zaufanie do Ciebie.

Nie wprowadzaj klienta w błąd. Nie pisz, że masz ekologiczne produkty, jeśli to nieprawda. Nie zamieszczaj informacji, że dowozisz towar do klienta, jeśli w tej chwili nie masz takich możliwości, a tylko planujesz. Pamiętaj, że łatwo można zrazić klienta do firmy.
Ulotka reklamowa to jedna z najtańszych form reklamy zewnętrznej. Możemy tylko ponieść koszt grafiki i druku i sami rozdawać na ulicy lub zostawiać w punktach handlowych
AM

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *