News will be here

Jak dopasować ubrania w sklepie online?

Rozmiar rozmiarowi nierówny. Zmierz swoją figurę!

Coraz popularniejsze stało się kupowanie ubrań przez Internet.  Przede wszystkim dlatego, że jest to wygodniejsze, bo jest większy wybór i nie musimy się nachodzić. Problemem jest jednak dobranie odpowiedniego rozmiaru. W sklepie stacjonarnym każdą rzecz możemy przymierzyć, a w sieci nie mamy takiej możliwości. Istnieją obawy, czy przysłany towar będzie na nas pasował.

Jak idealnie dobrać ubrania w sklepach internetowych radzi ekspert ds. zakupów, Maria Yelutina z firmy PayPal.

Musisz znać swój rozmiar, czyli po prostu się zmierzyć
Nie ściśnij miarki zbyt mocno, a gdy się skręca – przytrzymaj ją równolegle do podłogi. Jeśli nie masz centymetra, użyj zwykłej tasiemki i zmierzysz linijką.

Musisz znać:
– wzrost
– rozmiar klatki piersiowej – mężczyźni powinni zmierzyć się poniżej pachy. Kobiety natomiast w najszerszym miejscu klatki piersiowej.
– talia – miarka powinna być przytrzymana w najwęższym miejscu.
– uda – przytrzymaj miarkę w najszerszej części uda.
– długość rękawów – wyprostuj rękę i zmierz odległość pomiędzy szyją a nadgarstkiem. Warto pamiętać, że cześć firm mierzy długość rękawa od wewnątrz.
– długość nogawek – najlepiej wziąć najwygodniejszą parę spodni i ją zmierzyć. Niektóre firmy podają długość spodni mierząc produkt wzdłuż nogawki wewnętrznej (od krocza w dół nogawki). Panie powinny także wiedzieć, jaka długość spódnicy jest dla nich najwygodniejsza.
– panowie powinni zmierzyć również szerokość szyi – z pewnością będzie pomocna podczas wyboru koszuli.
– panie powinny poszukać idealnie dobranego biustonosza – pójść chociaż raz do sklepu i skorzystanie z pomocy brafitterki.

Pamiętaj:
1. Jeśli kupujesz ubrania na amerykańskich stronach możesz bez problemu przeliczyć w internecie cale na centymetry.

2. Rozmiary mogą się różnić w poszczególnych krajach i dobrze je poznać jeszcze przed zakupem.

3. Rozmiarówka od XS do XL może wyglądać znajomo, ale w rzeczywistości rozmiary na metkach mogą nie odpowiadać tym, do których jesteśmy przyzwyczajeni.

4. Podobny system rozmiarów funkcjonuje w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Francji, Niemczech, Japonii i Rosji. Mogą być one jednak różne zarówno dla mężczyzn, kobiet czy dzieci, jak i pod względem rodzaju ubrania. Wszelkie różnice można sprawdzić w wyszukiwarce. Ponadto, większość sklepów posiada przelicznik rozmiarów, które bez problemu można także znaleźć w internecie.

Nawet w ramach jednego kraju rozmiary mogą się różnić w zależności od danej marki. Zjawisko to nazywane jest „vanity sizing”, a w Polsce „rozmiarówką próżności”. Firmy odzieżowe świadomie zaniżają rozmiary wiedząc, że klienci często nie chcą kupować rzeczy L czy XL. To jeden z powodów, dla których wymiary mogą się różnić nawet między tak samo ometkowanymi rozmiarami z różnych fabryk.

Każdy sklep online ma zwykle tabelę, w której dane wymiary przypisane są do konkretnych rozmiarów. Powinieneś je sprawdzić zawsze przed dokonaniem zakupu. Bardzo możliwe, że nawet jeśli zwykle wybierasz rozmiar M, w innym sklepie powinieneś zdecydować się na S.

Istnieją różne stereotypy, na których możesz bazować wybierając ubrania. Rozmiary w sklepach dedykowanych młodym osobom (np. H&M, Topshop) zwykle będą mniejsze od tych skierowanych do starszej grupy wiekowej. Amerykańskie ubrania są najczęściej odrobinę większe. Azjatyckie z kolei (np. chińskie czy koreańskie) nie są projektowane dla wysokich osób, więc warto kupić odrobinę większy rozmiar. Jeśli kupujesz ręcznie robione rzeczy, z second-handów lub sklepów vintage, rozmiar powinien być porównywany do innych ubrań zmierzonych na płaskiej powierzchni. Można również przymierzyć inną rzecz, która nam pasuje i porównać rozmiary.

Wiele sklepów online zaczęło również dodawać przydatne zakładki z ocenami innych klientów przeczytaj je. Możesz tam znaleźć cenne informacje: jak dopasowuje się ubranie, czy nie jest za ciasne lub za luźne, a nawet zdjęcia klientów, którzy już nabyli produkt i prezentują jak na nich wygląda.

Nie wahaj się pisać do sklepów, szczególnie tych mniejszych, aby doprecyzowały wymiary lub inne detale ubrań.

Jeśli wciąż nie jesteś pewny, zawsze możesz zamówić dwa rozmiary jednej rzeczy w szczególności jeśli to twój pierwszy zakup w danym sklepie, a potem odesłać niepasujący. Wiele sklepów akceptuje zwroty w terminie dłuższym niż prawnie określone maksimum 14 dni od otrzymania przesyłki. Musisz jednak sprawdzić to wcześniej. Jeśli dokonałeś płatności z użyciem PayPal, możesz po prostu odesłać produkt, a PayPal może zwrócić Ci koszty odsyłki.

Podczas, gdy liczba sklepów online z odzieżą stale się zwiększa, firmy dodają kolejne opcje rozwiązywania problemów w określeniu prawidłowego rozmiaru. Virtusize na przykład proponuje wirtualne przymierzalnie, które już pojawiły się na niektórych stronach. Możliwość idealnego dopasowania rozmiaru być może pojawi się zatem już wkrótce.
źródło: newsrm.tv

One Comment

  1. E-zakupy a prawa klientów – bezale.pl

    […] brak możliwości przymierzenia ubrania czy obuwia – wielu kupujących zapomina, że firmy stosują różne rozmiarówki. Rozmiar rozmiarowi nie równy. Jeśli klienci nie sprawdzą zanim zamówią towar, odsyłają go z […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *