Brak magnezu powoduje problemy zdrowotne!

Magnez jest potrzebny w codziennej diecie. Powinien być podstawą każdego jedzenia. Dziennie potrzebujemy od 300-400mg magnezu. Jeśli mamy brak to tylko dlatego, że źle się odżywiamy, wypijamy za dużo kawy, żyjemy w stresie i zanieczyszczonym środowisku. Musimy wówczas uzupełniać jego niedobór.
Co powoduje brak magnezu?
– zmęczenie fizycznie i psychicznie
– pogorszenie nastroju, stan pobudzenia (znerwicowanie)
– brak apetytu
– bóle mięśni i skurcze
– bóle głowy
– drżenie powiek i szybkie bicie serca
– łamanie paznokci i wypadanie włosów

W czym jest magnez?
– awokado,
– fasola, botwina, szczypiorek, szpinak, natka pietruszki;
– orzechy,
– kakao,
– czekolada (kilka kostek dziennie),
– banany,
– kasza gryczana, ryż,
– owocowe morza, ryby
– ciemne pieczywo, płatki owsiane,
– ser żółty
– mleko, jajka,

Funkcje jakie spełnia magnez w naszym organizmie:
– poprawia odporność,
– zmniejsza ryzyko zawału serca,
– łagodzi bóle menstruacyjne i dolegliwości związane z zespołem napięcia przedmiesiączkowego,
– poprawia koncentrację,
– reguluje pracę tarczycy i nerek,
– zmniejsza ryzyko cukrzycy,
– wzmacnia kości i zęby (w połączeniu z witaminą D i wapniem),
– rozszerza drogi oddechowe, chroni przed astmą,
– ochrania przed szkodliwymi związkami,
– reguluje ciśnienie krwi.

Magnez jest w codziennej diecie. Wystarczy odpowiednio przygotowywać posiłki, żeby ilość pierwiastka była w normie. Brak magnezu wyczujemy bardzo szybko i wówczas powinniśmy jak najszybciej uzupełnić, żeby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Warto dodać, że owoce i warzywa nie tylko dostarczą magnezu, ale także innych witamin do organizmu.

Nie musimy się martwić, że przedawkujemy, gdyż jego nadmiar organizm sam odrzuci. Decydując się na leki pamiętajmy, żeby zachować umiar. Zbyt duża dawka może zakłócić pracę nerek i spowodować problemy z oddychaniem.
AM

2 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *