Zdrowe nogi – proste porady

Kiedy jesteśmy młodzi możemy przetańczyć całą noc, przejść wiele kilometrów dziennie szybkim krokiem i nie odczuwać dużego bólu. Nogi zaniosą nas wszędzie. Trudno sobie wyobrazić, że w przyszłości przysporzą nam problemów. Tak się niestety dzieje, kiedy o nie nie dbamy.
Z wiekiem odczuwamy ból, puchną kostki, a nawet pojawiają się żylaki, których leczenie jest problematyczne. Dbajmy o nogi, szanujmy je i pozwalajmy im odpoczywać. Poniżej przedstawiamy kilka prostych sposobów, żeby cieszyć się zdrowymi nogami.

Zmiana pozycji
Powinniśmy unikać zbyt długiego stania i siedzenia. Często więc zmieniajmy pozycję. Jeśli wykonujemy pracę siedząca, róbmy kilkunastominutowe przerwy, zawsze kiedy tylko mamy taką okazję. W pracy stojącej szukajmy sposobu, żeby usiąść. Może to być niekiedy trudne, kiedy pracujemy fizycznie, ale kiedy tylko nadarzy się okazja usiądźmy. Niezależnie od tego co robimy i gdzie jesteśmy od czasu do czasu ruszajmy palcami i rozluźniajmy łydki. Nie zakładamy nogi na nogę. Pamiętajmy o nogach, bo wykonują ciężką pracę, nosząc całe ciało.

Aktywność fizyczna i masaże
Ćwiczenia fizyczne poprawiają krążenie krwi. Gimnastyka, spacery, jazda na rowerze lub inne ćwiczenia, są konieczne dla zdrowia. Wykonujmy je, gdy tylko mamy chwilę czasu. Wieczorem masujmy nogi, zaczynając od stóp. Możemy to robić pod prysznicem, polewając je strumieniem zimnej i ciepłej wody, od stóp w górę.

Odpoczynek
Oglądając program w tv, odpoczywając na kanapie, unieśmy nogi jak najwyżej. Poprawimy krążenie krwi. Wystarczy na 15 minut oprzeć nogi o ścianę czy mebel, żeby przynieść ulgę zmęczonym nogom.

Dostosujmy ubiór
Zrezygnujmy z noszenia obcisłej bielizny i spodni. Skarpety i pończochy wybierajmy takie, które nie uciskają nóg. Krew musi swobodnie krążyć. Kupujmy też odpowiednie buty. Obcas powinien mieć 3-4 cm, a noski nieco szersze. Niewskazane dla nóg jest noszenie szpilek.

Nadwaga
Jeśli mamy nadmiar kilogramów, wprowadźmy dietę, ograniczając kalorie. Nie musimy się przy niej katować. Wystarczy, że powstrzymamy się od słodyczy, alkoholu, tłustego mięsa, słodkich napojów, produktów mącznych itp. Możemy stosować zamienniki, wprowadzając do menu więcej warzyw i owoców; soki, kaszę i inne produkty. Pijmy więcej czystej wody. Zmieniając jadłospis, poprawimy trawienie i krążenie krwi, a ponadto dostarczymy organizmowi witamin i minerałów, więc będziemy zdrowsi.

Nasze nogi muszą odpoczywać. Starajmy się ich nie nadwyrężać. Jeśli wprowadzimy w życie powyższe zasady, nie będą później dla nas ciężarem. Na początku może być trudno, ale z czasem przyzwyczaimy się. Dbajmy o nogi, bo jeśli je zaniedbamy, mogą wytworzyć się żylaki i zaczną boleć. Wtedy pozostaną nam wizyty u specjalistów, zakupy leków, maści i opatrunków. Nie bagatelizujmy  kończyn dolnych.
arka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *