Jak uniknąć rozdwajających i łamliwych paznokci?

Nie od dziś wiadomo, że długie i ładne paznokcie dodają uroku dłoniom. Jednak nie ma nic za darmo. Chcąc, aby nasze paznokcie dobrze się prezentowały, trzeba o nie dbać. Rozdwajające i łamliwe spędzają sen z oczu niejednej kobiecie i to bez względu na wiek.
Jak sobie radzić z rozdwajającymi paznokciami i co 
jest tego przyczyną?
paznokcie-dieta-zdrowie– dieta uboga w minerały i witaminy,
– środki chemiczne stosowane podczas wykonywania prac domowych,
– metalowy pilnik i zmywacz do paznokci z zawartością acetonu. Rozdwajaniu paznokci sprzyja także przemiennie piłowanie – naprzemiennie w jedną i drugą stronę (góra-dół)

Jakie znaczenie mają witaminy i minerały dla paznokci?
Nasz organizm potrzebuje witamin i minerałów do prawidłowego funkcjonowania. Paznokcie są odżywiane przez system naczyń krwionośnych skóry, są wspomagane od wewnątrz. Jeśli są odpowiednio odżywione i pielęgnowane nie będą się rozdwajać i łamać. Nabiorą też połysku.

Jakich witamin i minerałów potrzebuje organizm?
Witaminy z grupy B – B1, B2 i B6. Są obecne m.in. w takich warzywach jak:. cukinia, fasola szparagowa, ogórki, ziemniaki oraz w innych produktach: drożdże, nabiał, wątroba i banany.

Żelazo –zapobiega łamaniu i rozwarstwianiu się. Poza tym utwardza strukturę paznokcia, Żelazo występuje w mięsie czerwonym (głównie w wołowinie), podrobach(wątroba, nerki), owocach(jabłkach, soki-zdrowie-uroda-paznokciegruszkach, pomarańczach, ananasach, mango, śliwkach, bananach, melonach), warzywach (kapuście kiszonej , dyni, ziemniakach, brokułach, burakach, natce pietruszki, orzechach), nabiale(serach, mleku)oraz w innych np. czekoladzie, kawie, herbacie, otrębach pszennych.

Magnez, cynk i krzem – przeciwdziałają rozdwajaniu paznokci. Pobudzają i odżywiają strukturę paznokcia oraz potęgują wzrost płytki. Spożywanie żelatynę, która znajduje się w galaretkach mięsnych, rybnych i owocowych, pomoże naszym paznokciom. Minerały są też w herbatkach ziołowych i warzywach: zielonym groszku, szpinaku, brokułach i szparagach.

Cynk –jego niedobór jest powodem występowania białych plamek na paznokciach. Cynk znajduje się m.in.: w drobiu, ostrygach, suszonych morelach, rodzynkach, płatkach owsianych, pełnoziarnistym pieczywie i kaszy.

Wapń – to przez jego niedobór łamią i rozwarstwiają się paznokcie. Wapń występuje głównie w białym i żółtym serze, mleku i maślance.

owoce-paznokcie-zdrowieSpożywanie wszystkich produktów w ciągu dnia jest bardzo trudne i pracochłonne. Możemy zastąpić większość z nich suplementami diety dostępnymi na rynku. Cena może odstraszać, ale jeśli przeliczymy koszt warzyw i owoców i dodamy do tego wygodę i gwarancję zdrowia, to nie będzie nas przerażać. Po kilku miesiącach zregenerujemy nie tylko paznokcie, ale i cały organizm.

Jakie kosmetyki stosować do pielęgnacji paznokci?
Przede wszystkim bezbarwne odżywki i olejki do paznokci oraz zawierające keratynę i sole wapnia. Kosmetyki muszą odżywiać i wzmacniać płytkę paznokcia. Stosujmy olejki, lakiery bezbarwne, i kremy.

Raz w tygodniu zróbmy zabieg naszym paznokciom. Zanurzmy je na 15 minut, w lekko podgrzanej oliwie z oliwek. Dzięki temu zregenerujemy powierzchnię płytki paznokciowe.
Nasze paznokcie często atakuje grzybica. Ten problem pomoże rozwiązać specjalista.
AM

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *