News will be here

Na czym polega sekret copywritera?

Copywriter pisze praktycznie na każdy temat. Wykonuje ciężką pracę.W zamian za wynagrodzenie, copywriter pomaga w promocji firmy produktu/usługi. 
Od czego zaczyna?
Najpierw musi znać temat. Określa problematykę i poszukuje wiarygodnych źródeł do napisania tekstu. Problem zawiera już w tytule.

Artykuł musi mieć wstęp, rozwinięcie, zakończenie. W krótkich tekstach nie ujmie całego zagadnienia, ale już w długich  wyczerpująco opisze temat. Artykuł musi być logiczny, zrozumiały i ciekawy. Nudnych tekstów nikt nie czyta.

Copywriter tak pisze tekst jakby kierował go do dobrego znajomego. Skupia się na tym co chce powiedzieć. Artykuł musi być zrozumiały dla każdego  Czytelnika, bez względu na wiek i wykształcenie. Wyjątek stanowią teksty do stron i czasopism branżowych oraz specjalistycznych kierowanych do zawężonej grupy odbiorców.

Copywriter czyta w myślach klientów.

Autor tekstu wypisuje wszystkie pytania (ogólne i szczegółowe) i po uzyskaniu odpowiedzi, wie jak je wykorzystać i zaangażować czytelnika. Zainteresować go treścią. Copywriterowi już po napisaniu pierwszego akapitu, nasuwają się pytania, na które odpowiada w następnym akapicie.

Nie myśl, że produkt sam się sprzeda. To nie te czasy, kiedy była mała konkurencja, a produkt niszowy.

Czytelnik poszukuje rozwiązania problemu – porady, produktu czy usługi. Musi być więc napisany językiem korzyści.

Czego chcą klienci?
Odbiorcy przede wszystkim poszukują odpowiedzi na problem i wiarygodnej obietnicy, zgodnej z prawdą. W przeciwnym razie, nie będą zainteresowani ofertą. Często wracają do artykułu i polecają znajomym.

Konkretne obietnice
Czytelnik musi być przekonany, że po zakupie reklamowanego produktu/usługi będzie zadowolony. W artykule powinna być zawarta prawda i tylko prawda. Klient, który skusił się obietnicą, kupił produkt, a on nie spełnił jego oczekiwań, poczuje się zawiedziony, a wręcz oszukany.

Informacje o produkcie
Copywriter po podpisaniu zlecenia na napisanie artykułu, najpierw  zastanawia się jaki problem mają klienci. Dzięki temu wie jak podsunąć rozwiązanie. Zrobi to na tyle umiejętnie, że odbiorcy poczują, że np. proponowany krem, środek do czyszczenia powierzchni czy też farba do ścian ,jest tym czego w tym momencie szukają. Im trudniej usunąć problem, tym szybciej kupią produkt/usługę. Copywriter opiera swój tekst na referencjach lub opinii zadowolonych klientów (jeśli jest taka możliwość).

Pokazanie różnicy
Firmie sprzedające tańsze produkty, niczym nie różniące się od markowych i drogich, trudno jest przekonać do siebie klientów. Zdobycie konsumentów na zatłoczonym rynku nie jest sprawą prostą. Wiedzą o tym Przedsiębiorcy, którzy przegrywają z korporacjami.  Zadaniem copywritera jest pokazanie różnicy między produktami. Nawet drobny szczegół może decydować o zakupie. Copywriter musi mieć też wiedzę na temat konkurencyjnego asortymentu, żeby mógł podjąć się zadania.

Corywriter zanim przystąpi do pisania zadaje kilka pytań zlecającemu artykuł. Musi mieć jak najwięcej informacji, żeby jego klient miał efekty po publikacji materiału.

Nie jednej recepty na dobry tekst. Gdyby tak było, nie byliby potrzebni copywriterzy.

Sprzedaż na emocjach
Czy jest nadal aktualna? Oczywiście, ma zastosowanie m.in. w reklamach telewizyjnych i radiowych.  Klient musi poczuć smak, zapach, dotyk produktu, a nawet go zobaczyć. To musi być autentyczne, naturalne.

Kiedy klienci przejdą obojętnie koło Twojej oferty, to znaczy, że czegoś zabrakło, nie znaleźli w niej nic dla siebie.

Co klientów interesuje?
Z pewnością oni sami. Można powiedzieć, że są egoistami. Ich nie interesują koszty produkcji i transportu. Bez znaczenia jest wysiłek jaki wkłada producent czy dystrybutor,  żeby produkt trafił na rynek. Jeśli ktoś powadzi np. gabinet odnowy biologicznej czy masażu, musiał najpierw zainwestować w remont i wyposażenie lokalu oraz produkty. Klientów to jednak zupełnie nie interesuje. Dla nich liczy się jedynie efekt i cena usługi.

Zmiana sposobu myślenia
Kiedy towar się nie sprzedaje firmy zaczynają obniżać ceny, czasami na granicy opłacalności. Nie chodzi o sezonowe promocje. Myślą, że jest dobry sposób na pokonanie konkurencji.

Potrzebujesz artykułu sponsorowanego lub reklamy natywnej?

Napisz na adres marketing@droga44.pl 

Prześlemy nasze portfolio i wycenimy zlecenie. Możemy też podjąć stałą współpracę.
arka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *