Hałas w pracy a stres

Ludzie nie lubią pracować w hałasie. Poza tym w takich warunkach nie można solidnie wykonywać swoich obowiązków czyli spada jakość pracy. Pracownicy potrzebują aż 10-15 min, aby skoncentrować się na zadaniu, które zostało przerwane przez niechciane dźwięki.

Istotny jest też rodzaj hałasu: czy to jest szum, czy zmiksowane inne dźwięki, czy np. komunikat słowny. Ten ostatni najbardziej rozprasza. Są badania, które pokazują, że najbardziej rozpraszają nas rozmowy w naszym własnym języku, a mniej w obcym, czy hałas związany z urządzeniami lub uliczny – mówi newsrm.tv Wojciech Jórga, marketing manager Ecophon.

Magda Szubert, która zajmuje się akustyką biur i jej wpływem na pracowników twierdzi, że spadek wydajności to problem, który drogo kosztuje firmy. Wraz ze zwiększonym poziomem hałasu wzrasta poziom stresu u pracowników, co może mieć wpływ na podwyższone ciśnienie krwi, spadek efektywności, a w efekcie na zwiększoną ilość zwolnień chorobowych. Zatem poprawa akustyki biura i obniżenie poziomu hałasu może pozytywnie wpłynąć na wyniki całej firmy.

Ogromny wpływ na obniżenie poziomu hałasu ma aranżacja biura, wykończenie sufitów, ścian oraz umeblowanie. Takiej aranżacji można dokonać w każdym momencie, także w trakcie funkcjonowania obiektu. Wykorzystanie właściwych materiałów dźwiękochłonnych, np. sufitów podwieszanych, paneli ściennych, czy wolnostojących ekranów akustycznych, pozwoli ograniczyć zasięg dźwięku i zapewnić prywatność rozmów między grupami pracowników.
Źródło: news.tv

One Comment

  1. Zosia

    Świetny artykuł. Ja bardzo dużo o hałasie dowiedziałam się z tej strony: https://safety-service.pl/szkolenia-bhp/halas-w-pracy/
    Artykuł opisuje to bardzo szczegółowo, ale też jest napisany prostym i zrozumiałym językiem. Każda osoba, nawet nie znająca się na tym, może spokojnie przyswoić wiedzę, która się tam znajduje.

Pozostaw odpowiedź Zosia Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *