Jednym z ważniejszych czynników mających wpływ na zdrowie jest zbilansowana dieta. Większość z nas ma tego świadomość, ale wielokrotnie zadajemy sobie pytanie: jak wykształcić prawidłowe nawyki żywieniowe i jak ich przestrzegać?
Startująca – VIII już kampania edukacyjno-informacyjna „5 porcji warzyw, owoców lub soku” ma na celu zrealizować działania wspierające konsumentów w zmianie postaw żywieniowych. Organizatorem programu jest Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków – KUPS. Za jej strategię i realizację odpowiada agencja PR Hub oraz Rebel Media. Działania obejmą media relations oraz influencer marketing, a także kampanię radiową oraz inicjatywy skierowane do specjalistów i studentów.
Prawidłowe żywienie, którego podstawę powinny stanowić warzywa, owoce i przetwory z nich pochodzące, na przykład soki,jest bardzo istotnym elementem wpływającym na ogólny stan zdrowia.Świadomość tego faktu w społeczeństwie jest coraz większa. Z badań przeprowadzonych na grupie mam wynika, że 71% z nich wie czym jest zbilansowana dieta. Jednak często jest to wiedza deklaratywna.
Jedną z barier, na którą wskazywali respondenci w badaniu z 2015 roku był brak czasu. W dobie ciągłego pośpiechu oraz braku czasu, konsumenci, zarówno dorośli jak i dzieci, nie odżywiają się tak jak, wiedzą że powinni. Boją się wysiłku, z którym utożsamiają zmianę i nie potrafią oprzeć się dotychczasowym, nieprawidłowym nawykom.Dlatego niezbędne jest uświadomienie konsumentom, że zdrowie leży w ich własnych rękach. Ważne jest też wskazanie jak, w prosty sposób podejmować i realizować świadome decyzje żywieniowe. Dlatego działania w ramach VIII edycji „5 porcji warzyw, owoców lub soku” będą miały na celu, zainicjowanie realnej zmiany postaw konsumentów– mówi Barbara Groele, Sekretarz Generalna Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków.
Działania komunikacyjne i edukacyjne realizowane będą przez kanały dostosowane do miejsc, w których dziś znajdują się odbiorcy kampanii – w internecie z dużym zaangażowaniem influencerów, w radiu oraz w prasie. Agencja PR Hub do komunikacji zaprosi merytorycznych liderów opinii, specjalistów i ekspertów ds. żywienia – dietetyków, lekarzy oraz naukowców, z niezależnych instytucji m.in.: Instytutu Żywności i Żywienia, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Collegium Medicum UJ. W ramach nowej edycji prowadzone będą również działania skierowane do specjalistów zaangażowanych w kształtowanie świadomości żywieniowej i postaw konsumentów – lekarzy i dietetyków, a także do studentów.
Kampania potrwa do końca września 2019 roku. Finansowana jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw oraz Sponsorów – członków KUPS.
Julia Walczewska