Co jest ważne w ofercie pracy?

O tym, że trudno jest znaleźć właściwego kandydata pracy wiedzą pracodawcy, którzy mają z tym problem. Robią co mogą, żeby zgłosiły się odpowiednie osoby. Nie jest żadnym odkryciem, że bez odpowiednich pracowników nie rozwiną firmy. Natomiast osoby poszukujące pracy widząc ogłoszenie zastanawiają się czy pasują do podanego w ofercie stanowiska pracy. Dlaczego? Ogłoszenie jest zbyt długie i wyczerpujące.
Kandydaci zazwyczaj zastanawiają się czy posiadają właściwe umiejętności i czy odpowiednie jest ich wykształcenie. Pracodawcy zamieszczają zbyt obszerny opis, wygórowane wymagania i obowiązki wobec kandydata, odstraszają w ten sposób  chętnych do pracy.

Jeśli zamieszczasz ofertę pracy skup się przede wszystkim na zadaniach do wykonania. Opisując dokładnie stanowisko, kandydat będzie mógł wstępnie ocenić swoją szansę na zatrudnienie. Choć w oferta pracy zawiera wiele punktów, to  przekaz powinien być zachęcający i przyjazny, a informacje ważne dla odbiorcy.  Wiele firm standardowo podaje: znajomość danego języka obcego (…. ) mile widziana. Jeśli na danym stanowisku nie będzie przydatna, nie zamieszczajmy tego warunku w opisie. Mogą zgłosić się osoby zmotywowane do pracy z bardzo dobrą znajomością rodzimego języka. Masz szansę wybrać kogoś kto świetnie sprawdzi się na podanym stanowisku, choć „kaleczy” język obcy. Niełatwo jest znaleźć kogoś kto spełnia wszystkie Twoje oczekiwania.  Podaj to co jest najważniejsze, żeby przyciągnąć specjalistów (właściwe osoby)  do swojego przedsiębiorstwa.

Otrzymałeś dodatkowe zlecenie 

Poszukujesz nowej osoby do wykonania określonego zadania. W ogłoszeniu musisz zaznaczyć na jaki okres. Dopisz, że możliwe stale zatrudnienie. To na wypadek, gdyś podpisał więcej zleceń. Specjalistę zawsze warto zatrzymać w firmie.

Treść oferty zawsze musi być czytelna i zrozumiała. Nie kopiuj ogłoszeń, ale stwórz oryginalny tekst. Wyróżnij swoją ofertę. Kopiowanych ogłoszeń w serwisach pracy jest zbyt dużo. Wiele z nich niczym nie różni się od siebie. Pracodawcy zamieszczając w ofercie pracy oczekiwania wobec kandydatów starają się wyczerpać temat. Chcą w ten sposób podnieść prestiż firmy i zachęcić profesjonalistów do aplikowania oferty. Życie pokazuje, że muszą później powielać ogłoszenia, bo osoby które się zgłosiły są rozczarowane warunkami jakie proponuje pracodawca i zrezygnowały już na rozmowie rekrutacyjnej. Warto więc nie przesadzać zamieszczając ofertę pracy.
AM

You may also like...

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *