News will be here

Naming – nazwa dla sklepu internetowego

Naming – nazwa dla sklepu internetowego

Naming – nazwa dla sklepu internetowego to kluczowa sprawa. Tworzenie domeny to z jednej strony ekscytujący proces, a z drugiej dość trudny. Musisz wyróżnić się na rynku, bo konkurencja jest bardzo duża w każdej branży.  Nazwę możesz zastrzec również jako znak towarowy. Poświęć jednak wystarczająco dużo czasu na wymyślenie odpowiedniej domeny.

Naming czyli nazwa dla sklepu internetowego – czyli jaka?

Domena strony internetowej musi dobrze brzmieć i być przyjemna dla ucha, chwytliwa i łatwa do zapamiętania, co ma znaczenie dla późniejszych wyników sprzedaży. Zacznij od sprawdzenia nazw swojej konkurencji. Niektórzy tworzą podobne domeny do znanych marek licząc na szybki sukces. Warto unikać tego typu praktyk, ponieważ prowadzi to do dezorientacji klientów, a wręcz do ich złego nastawienia do sklepu. Może się też doprowadzić do problemów prawnych, co bywa bardzo kosztowne. Buduj własną, silną markę, według swojej wizji.

Naming – nazwa dla sklepu internetowego  składa się z jednego lub więcej słów, identyfikujących z firmą, produktem/usługą czy branżą. Możesz też wykorzystywać neologizmy, skróty, numery, kombinacje liter, akronimy lub zestawy słów. Pamiętaj przy tym, że domena stanowi kluczowy element identyfikacji marki, wpływając na postrzeganie jej przez klientów. Jeśli masz kilka pomysłów, wynotuj, przemyśl i zapytaj znajomych, czy ich zdaniem dobrze brzmi.

Postaw się na miejscu użytkowników. Odpowiedz sobie na kilka pytań: czy Ciebie zainteresowałaby taka nazwa i kliknąłbyś w link sklepu? Czy nazwa nawiązuje do oferowanych produktów? Czy rokuje rozwój i daje duże szanse na sprzedaż? Jeśli zależy Ci na pozyskiwaniu odbiorców również zagranicą, nazwa powinna dobrze brzmieć w każdym języku i nie zawierać polskich liter. Domena sklepu internetowego, składa się również końcówki. Jeśli myślisz głównie o polskich klientach, wybierz: pl, gov.pl, biz lub edu.pl. Planując sprzedaż globalną, dodaj rozszerzenie:.com, net.

Czym się kierować tworząc nazwę dla sklepu e– commerce?

Pomysł na ciekawą domenę, to jeden z ważnych aspektów, ponieważ ma być dobrze odbierana przez internautów. Powinna być: krótka, prosta i profesjonalna. Nazwa powinna być zawsze aktualna, żebyś nie musiał jej zmieniać, kiedy dodasz inną kategorię produktów. Adres URL jest również narzędziem marketingowym i powinien być widoczny w wynikach wyszukiwania. Może być taki sam jak nazwa Twojej firmy, jeśli chcesz by sklep był z nim kojarzony, ale pod warunkiem, że w przyszłości nie będziesz zmieniał nazwy w CEIDG.

Tworząc domenę sklepu online, weź pod uwagę, takie czynniki jak:

  • relevancja – dotyczy stopnia, w jakim informacje na platformie sprzedażowej są zgodne z zapytaniami użytkowników, poszukujących określonych treści.  Relevancja ma też znaczenie dla wyszukiwarek internetowych, dostarczających najbardziej dopasowane wyniki. Nazwa sklepu wpływa na wiarygodność, reputację firmy, a tym samym i na zaufanie użytkowników,
  • domena – jeśli prowadzisz lokalny biznes, powinieneś dodać do nazwy, miejscowość, dzięki czemu wypozycjonujesz sklep. Zawsze jednak warto wybieraj adres URL z końcówką polską, ponieważ jest dobrze postrzegany przez naszych klientów. Niemieckie firmy, stosują rodzime rozszerzenia, więc warto się na nich wzorować,
  • linkowanie i marketing – nazwa sklepu wpływa na strategie marketingowe. Unikalna i zapamiętywana domena zachęca właścicieli stron do zamieszczania linków na swoich witrynach, odnoszących się do Twojej platformy e– commerce,
  • marka i grupa docelowa – przemyśl, czym chcesz wyróżnić się na rynku i do kogo kierujesz swoje produkty. Musisz mieć określony cel,
  • słowa kluczowe – pomagają użytkownikom w rozpoznawaniu produktów/usług, zachęcając do odwiedzenia Twojej strony. Frazy kluczowe w adresie URL mogą wpłynąć również na pozycjonowanie strony, ponieważ są bardziej przejrzyste dla klientów oraz algorytmów Google,
  • protokół HTTPS w adresie URL – strony zabezpieczone protokołem HTTPS są bardziej wiarygodne dla internautów. Google Chrome i Mozilla Firefox, oznacza domeny niezabezpieczone HTTPS, traktując jako niebezpieczne, co jest negatywnie odbierane prze wielu użytkowników.   Użyj protokołu HTTPS w adresie URL,
  • kreatywność i oryginalność – unikalność i niepowtarzalność, musi być priorytetem. Sprawdzanie konkurencji to zawsze podstawa biznesu, bo chodzi o to, żeby Twoja marka była lepsza, nie taka sama jak obecne już na rynku. Jeśli upodobnisz nazwę, klienci będą pochodzić negatywnie do Twojej firmy,
  • marketing i reklama – nazwa dla sklepu internetowego jest niezwykle istotna dla strategii marketingowej. Adres URL będziesz wykorzystywał w kampaniach reklamowych, w mediach społecznościowych, na forach internetowych, materiałach promocyjnych: folderach, wizytówkach, broszurach, ulotkach,
  • wizytówka biznesu – adres URL to Twoja wizytówka, odzwierciedlająca charakter sklepu online i oferty produktowej. Pierwsze wrażenie jest zawsze najważniejsze, ponieważ klienci oceniają markę w ciągu kilku sekund,
  • znaki towarowe i dostępne domeny – jeśli masz kilka nazw, to sprawdź, czy domeny nie są zajęte, ale też czy nie zostały zastrzeżone znakami towarowymi czy prawami własności. Swoją nazwę również możesz opatentować, co niekiedy warto zrobić, by nikt jej nie skopiował.

Poświęć odpowiednią ilość czasu na dobranie odpowiedniej domeny.  Naming – nazwa dla sklepu internetowego  powinna być dobrze odbierana przez użytkowników, a więc i przyciągała potencjalnych klientów. Jeśli masz możliwość, skonsultuj adres URL ze specjalistą SEO.
AM