Jak schudnąć bez stosowania diety?

Wiosną kobiety szukają sposobów na odchudzenie.Piękna sylwetka i czucie lekkości jest marzeniem płci pięknej. Jak pozbyć się zbędnych kilogramów?

Zapomnijmy o diecie
Nie warto katować się dietą. Znacznie prościej jest zmienić sposób żywienia. Odpowiednich nawyków żywieniowych powinniśmy przestrzegać do końca życia. Jeśli chcemy schudnąć przestańmy stosować tzw. głodówki czy drastycznie ograniczać kalorię w menu. Ze względu na to, że na początku stosowania tego typu diet organizm poczuje się zagrożony i przejdzie w fazę oszczędzania – magazynowania tłuszczu. Jak zatem powinna wyglądać dobrze dobrana dieta? Powinna zawierać wszystkie potrzebne składniki odżywcze.

Unikajmy potraw wysoko przetworzonych. Musimy dostarczyć organizmowi białka, czyli 1g na kg masy ciała. Powinno znaleźć się w w każdym posiłku, gdyż stymuluje to nasz metabolizm. Pamiętajmy też o pięciu porcjach warzyw dziennie. Uważajmy jakie napoje spożywamy, bo np. kawa z mlekiem i cukrem codziennie spożywana,  może mieć spory wpływ na nasze kilogramy. Ostrożnie też z alkoholem, gdyż zawiera dużo kalorii, osłabia naszą wolę powodując złamanie diety i powoduje, że powracamy do starych nawyków żywieniowych.  Pamiętajmy też o odpowiednich tłuszczach w diecie, gdyż są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Najwłaściwsze tłuszcze to: oliwa z oliwek, olej kokosowy, pełnotłuste masło, awokado itd.

Piękna sylwetka
Odchudzanie potraktujmy jako proces długotrwały. Żadne głodówki i szybkie diety nie pozwolą utrzymać zgrabnej figury na stałe. Oczywiście pomogą, ale na krótko. Niestety powodują tzw. efekt jo-jo, który powoduje nie tylko powrót do dawnej masy ciała, ale i do jej wzrostu. Najpierw postawmy sobie cel: ile kilogramów musimy zrzucić, w jakim czasie i czego potrzebujemy do jego osiągnięcia. Drastyczne chudnięcie powoduje, że ciało wygląda nieładnie, a my nadal czujemy się grubo. Musimy uważać, żeby nie rozregulować organizmu, gdyż możemy nabawić się chorób.

Ćwiczenia
Do diety dołóżmy ćwiczenia. Najlepiej takie, które lubimy. Nie musimy nadwyrężać organizmu, wykonując morderczą gimnastykę. Korzystanie z klubów fitness jest czasochłonne i kosztowne. Możemy pomyśleć o codziennych spacerach, bieganiu, jeździe na rowerze i domowych ćwiczeniach. Nie tylko zrzucimy zbędne kilogramy, ale dostarczymy organizmowi dodatkowej energii, wzmocnimy kręgosłup i poprawimy krążenie krwi.
źródło: newsrm.tv

You may also like...

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *