Nie musimy tłumaczyć jak ważna jest strona WWW. Dziś żadna firma, która chce promować swój biznes nie funkcjonuje bez strony internetowej.
Jaka powinna być strona www?
Musi dostarczać informacji o Twojej firmie w odpowiedni sposób i wyróżniać Cię na tle konkurencji i Ważne, żeby była czytelna i cieszyła oko czytelnika.
Zamieść baner z możliwością zamówienia przez Internet.
Jeśli podłączysz się pod http://portalpolski.plotrzymasz bezpłatną możliwość zamieszczenia swoich produktów i dotarcia do szerszej grupy klientów.
Ważne jest menu
Menu musi być czytelne i łatwo dostępne. Może posiadać kilka menu: w pionie i poziomie. To ułatwia lepszy dostęp do informacji. Zwróć uwagę, żeby strona sprawnie funkcjonowała. W jednej z zakładek możesz wypisać listę produktów z cenami.
Kontakt na stronie
Zakładka najważniejsza, bo umożliwiająca kontakt z firmą. Oprócz formularza do kontaktu muszą być zamieszczone Twoje dane teleadresowe: imię i nazwisko osoby do kontaktu, e-mail, telefon, skype i linki do portali społecznościowych. To ułatwi klientom kontakt z Twoja firmą.
Aktualizacje strony www
Strony internetowe starzeją się i musisz wciąż je aktualizować. Nowe standardy, trendy zmuszają do ciągłych zmian. Nieatrakcyjne strony są omijane przez użytkowników Internetu. Coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych i musisz dostosowywać się do zmian na rynku.
Ważne jest pozycjonowanie
Pozycjonowanie to część marketingu firmy. Ważne są pierwsze miejsca w wyszukiwarkach. Postaraj się, żeby użytkownicy z Twoich okolic mogli znaleźć Twój sklep w sieci. Dobry kod będzie pozycjonował Twoją stronę.
Komunikacja z odbiorcami
Kontakt z czytelnikami jest istotnym elementem marketingu. Nie zawsze komentarze będą pozytywne, ale dają możliwość na wyjaśnienie nieporozumień i nawiązanie przyjaznych stosunków. Taką komunikację prowadź także na firmowym Facebooku. Wstawiaj produkty, artykuły i ciekawe treści. Proś o komentarze, udostępnianie treści i polubienie Twojej strony. Możesz zamieścić konkurs, który będzie formą reklamy. Pamiętaj: im więcej czytelników tym lepszy odbiór Twojej firmy.
Dotrzymuj kroku konkurencji
Internet dynamicznie się rozwija i musisz za nim nadążyć. Konkurencja wciąż rośnie. Słabe firmy wypadają z rynku. Poszukuj nowych sposobów zdobywania klientów, żebyś nie pozostał w tyle. Zawsze wyprzedzaj konkurencję o krok. Współpracuj z dobrą agencją, która zajmie się stroną i pozycjonowaniem jej. Specjaliści wiedzą jak to zrobić. Możesz też się doszkolić w tym zakresie i zaoszczędzisz pieniądze. W odpowiednim czasie wprowadzaj poprawki, wymieniaj ofertę i galerię zdjęć.
Efektywność
Skup się na działaniach, które zwiększą Twoją sprzedaż. Odpowiednie komunikaty, atrakcyjna treść i reklama w Internecie sprawi, że będziesz miał lepszą skuteczność. Nie zawsze pierwsze miejsca w wyszukiwarkach zwiększają obroty w firmie.
Nie trać klientów
Klient szuka informacji i chce ją otrzymać jak najszybciej. Nie lubi czekać na załadowanie strony. Animacja Flash spowalnia otwieranie strony. Czytelnik oczekuje szybkiego dostępu do informacji, artykułów, oferty, zdjęć. W przeciwnym razie opuszcza stronę i w tym momencie tracisz klienta. Unikaj takich sytuacji. Twoja oferta na stronie internetowej musi się błyskawicznie otwierać.
Profesjonalny adres strony
Adres strony i maila powinien być poważnie postrzegany przez klientów. Zainwestuj niewielkie pieniądze, żeby firma była poważnym graczem na rynku.
Czego unikać?
1.Muzyki – klienci jej nie lubią. Powinni mieć możliwość wyłączenia melodii. Nie irytuj klienta.
2. Wyskakujących reklam – niezwykle drażnią czytelnika. Twoja strona firmowa powinna być przyjazna i zachęcać do zakupu.
3. Nieodpowiedniej kolorystyki – strona musi mieć odpowiedni zestaw barw i cieszyć oko czytelnika. Kolory łagodne i przyjemne nie rozpraszają, a pozwalają skupić się na treści. Poradź się fachowca, które byłyby najodpowiedniejsze dla Twojej branży.
4. Skomplikowanych stron– użytkownik musi z łatwością poruszać się po Twojej witrynie. Opuści stronę, jeśli będzie musiał ją zgłębiać. Klient jest leniwy i niecierpliwy. Unikaj też dużych liter, wymyślnych czcionek i błędów ortograficznych.
Ważne na stronie
1.Galeria zdjęć – zamieść najlepsze zdjęcia i materiały firmowe.
2. Czytelne treści, proste i ciekawe.
3. Aktualizuj informacje o firmie – zamieść mapkę dojazdu i dane kontaktowe. Jeśli zmieniasz siedzibę lub oddział firmy, uaktualnij dane adresowe. Zleć pracownikowi obsługę strony, żeby jak najlepiej się prezentowała.
4. Menu – umieścić tak, żeby nie mylić internauty i dać mu to czego szuka. Myśl oczami czytelnika.
5. Strona musi wyglądać zawsze tak samo bez względu na przeglądarkę użytkownika
6.Rozdzielczość – dopasuj ją do strony (popularna 1024 x 768 pixeli)
7. Formularz kontaktowy – tylko niezbędne pytania. Musi być prosty i łatwy w obsłudze. Nie zniechęcaj klienta nadmiarem pytań.
8.Linki – podstawą strony jest rzetelność, usuń więc nieaktualne linki, gdyż podważają profesjonalizm firmy.
Newsletter na stronie internetowej
Spytasz : komu jest on potrzebny? Zobaczysz, że się mylisz. Dzięki niemu zyskujesz adres e-mailowy do klienta, którego możesz zapraszać na zakupy, promocje i wysyłać życzenia swiąteczne. Nawiązujesz dobre relacje z czytelnikiem.
Co powinien zawierać Newletter
Artykuły na temat produktów, które masz w sprzedaży. Skontaktuj się z producentami (dostawcami) i poproś o przesłanie materiałów na temat produktów np.: z czego są wytwarzane, jak wygląda uprawa i jakie składniki(przyprawy) są dodawane do artykułów oraz jak wygląda proces produkcji.
Możesz także zamieścić przepisy kulinarne z wykorzystaniem Twoich produktów. Jest to narzędzie sprzedażowe.
Jak strona internetowa to i blog firmowy
Na stronie internetowej nie zamieścisz wszystkiego. Uzupełnieniem jest blog. Pamiętaj o spokojnych kolorach. Postaw na interesującą treść. Możesz pisać o swoich artykułach spożywczych, diecie i branży, którą prowadzisz. Ważne, żeby był ciekawy i przejrzysty. Artykuły zamieszczaj systematycznie. Nowe informacje kierowane do odbiorcy to klucz do sukcesu. Możesz też pisać o branży, emocjach w związku z prowadzeniem sklepu itp. Kieruj się empatią, to zawsze działa. Przedstaw się z imienia i nazwiska. Aktualizuj i wstawiaj nowe teksty. Możesz wstawiać linki do artykułów, powracać do wcześniejszych treści.
Wszystko zależy tylko od Ciebie i Twoich możliwości. To łatwe zajęcie i możesz pisać w dowolnym miejscu. Jeśli czytelnicy będą komentować, to dowiesz się jak ulepszyć swój biznes. Na stronie www artykuły wstawiasz sporadycznie, a na blogu przynajmniej trzy razy w tygodniu. To zależy czy masz coś nowego do powiedzenia i przekazania czytelnikom. Tematów Ci nie zabraknie. Dzięki temu zdobędziesz zaufanie klientów. Rób to systematycznie, bo stracisz czytelników. Jeśli w nazwie bloga dopiszesz miasto lub region w którym działasz, zdobędziesz klientów ze swojego miasta. W ten sposób zbudujesz swoją markę.
Dzięki blogowi klienci będą mieli więcej informacji o Twoich produktach i firmie. Utrzymuj dobre relacje z odbiorcami.
AM