Aż 42 proc. badanych nie czyta regulaminów przed ich podpisaniem, gdy zapoznają się z nimi poza siedzibą firmy. Tak wynika z badań, które były częścią akcji edukacyjnej przeprowadzonej przez PGE Obrót, spółkę zajmującą się sprzedażą energii w Grupie Kapitałowej PGE.
Celem akcji było uświadomienie klientom technik jakimi posługują się nieuczciwi sprzedawcy energii elektrycznej.
W siedemnastu miastach położonych w regionach najbardziej narażonych na działania nieuczciwych sprzedawców energii, przeprowadzone zostały akcje edukacyjne, podczas których ankieterzy zapraszali przechodniów do udziału w konkursach z nagrodami. Konkursy sprawdzały czujność biorących w nich udział osób i prezentowały triki, którymi posługują się oszuści. Aby wziąć udział w konkursie, każdy chętny musiał podpisać regulamin, w którym kryły się niekorzystne zapisy. Osoby, które bez czytania podpisały dokument, otrzymały informację, że aby otrzymać nagrodę muszą wypełnić jeden z warunków, na który wcześniej wyraziły zgodę. Wśród warunków znalazły się m.in. wykonanie 10 przysiadów z zamkniętymi oczami, zaśpiewanie piosenki, zatańczenie walca, wyrecytowanie kilku wersów inwokacji
z „Pana Tadeusza” oraz skakanie na skakance. W taki sposób Grupa PGE uświadamiała klientom jak ważne jest czytanie regulaminów przed ich popisaniem.
W akcji wzięło udział 7815 osób, z czego aż 3294 podpisało dokumenty bez ich wcześniejszego przeczytania, zgadzając się tym samym na warunki zawarte w regulaminie. Wyniki wskazują, że aż 42 proc. badanych nie czyta regulaminów przed ich podpisaniem, gdy zapoznają się z nimi poza siedzibą firmy.
Daj się oświecić
Działania eventowe PGE Obrót pod hasłem „Daj się oświecić”, zostały przeprowadzone
w miejscowościach, w których aktywność oszustów jest szczególnie nasilona:
w woj. warmińsko-mazurskim (Ełk), w woj. podlaskim (Łomża, Białystok),
w woj. świętokrzyskim (Kielce), w woj. mazowieckim (Radom, Pruszków, Przasnysz, Żyrardów, Legionowo), w woj. łódzkim (Tomaszów Mazowiecki), w woj. podkarpackim (Jarosław, Mielec, Rzeszów, Leżajsk) oraz w woj. lubelskim (Biała Podlaska, Zamość, Lublin).
PGE Obrót promuje uczciwe zasady biznesowe
Kampania PGE Obrót to już kolejna odpowiedź na działania nieuczciwych sprzedawców energii podających się za „przedstawicieli zakładu energetycznego”. Działania eventowe PGE Obrót wspierają szeroko zakrojone akcje medialne oraz akcje informacyjne prowadzone wspólnie z Towarzystwem Obrotu Energią, nad którymi patronat honorowy objął Prezes Urzędu Regulacji Energetyki (URE).
Jak nie dać się oszukać?
- zapytaj jaką firmę reprezentuje handlowiec i sprawdź jego tożsamość,
- sprawdź, co zostało Ci zaproponowane w pakiecie poza energią elektryczną,
- dokładnie skontroluj wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz wszelkie dodatkowe koszty,
- uważnie i na spokojnie przeczytaj umowę przed jej podpisaniem,
- sprawdź jakie są warunki rozwiązania umowy,
upewnij się, że posiadasz kopię podpisanego dokumentu, - zadzwoń na infolinię PGE Contact Center 422 222 222.
Relacja z akcji: https://www.youtube.com/watch?v=doQP4fCsS3M
Źródło publikacji: portalpolski