Dott jest znany w Polsce, z oferowania np. e-hulajnóg mieszkańcom Warszawy, bo stworzył własny model elektrycznego roweru. Pojazd jest naszpikowany technologicznymi, najnowocześniejszymi rozwiązaniami. Pozwoli to marce Dott na bardziej efektywniejszy rozwój oferty, współdzielonej mikromobilności.
Eksperci Dotta pracowali ostatnie dwa lata, nad innowacyjnym e-rowerem, który jest już gotowy i w marcu 2021 r. trafi na ulice Paryża i Londynu. Dzięki temu Londyn stanie się 16. europejskim miastem, w którym działa firma. Pojazd został zaprojektowany oraz wyprodukowany w Europie, aby zagwarantować najwyższą jakość i niski wpływ na środowisko.
Ten w pełni stworzony w Europie e-rower został zaprojektowany zgodnie z naszą misją o uwolnieniu miast od zanieczyszczeń poprzez dostarczanie mieszkańcom minimalizujący ślad węglowy środek transportu, dostępny dla wszystkich. Nasza powiększona oferta (e-rower i e-hulajnogi) to nadal ten sam poziom doskonałości operacyjnej, łatwo wymienialne akumulatory gwarantujące bezpieczne ładowanie, systematyczne przeglądy i naprawy wykonywane przez doświadczonych specjalistów w naszych własnych warsztatach i na końcu recykling wyeksploatowanego sprzętu. Chcemy zapewnić najlepszy serwis e-rowerów, by były one niezawodne i bezproblemowe dla miasta, wygodne dla rowerzystów i zrównoważone dla planety. Jesteśmy bardzo podekscytowani, że wkrótce wprowadzimy go na rynek w Londynie i Paryżu – Maxim Romain, dyrektor operacyjny i współzałożyciel firmy Dot.
E-rower, dostępny w 3 kolorach, jest wygodny w prowadzeniu, wytrzymały i wyposażony w najnowszą technologię zapewniającą zabezpieczenie przed kradzieżą czy wandalizmem. Poza tym Dott opracował również inteligentny system parkowania, który zostanie również zaimplementowany w e-rowerach – według danych, dzięki niemu aż 97% wszystkich podróży hulajnogami Dott w Paryżu zostało zakończonych w wyznaczonym do tego miejscu.
Najważniejsze cechy roweru elektrycznego Dott:
- unikalna rama wykonana z jednego kawałka, aby zagwarantować solidność,
- specjalnie opracowane piankowe wkładki do opon zwiększające trwałość i amortyzację,
- wał napędowy ukryty w ramie – rower nie posiada naoliwionego, skłonnego do zabrudzeń łańcucha!
- wymienny system akumulatorów,
- precyzyjny system geolokalizacyjny, gwarantujący łatwość parkowania.
Władze Londynu i Paryża wybrały Dotta na operatora oferującego przemieszczanie się e-rowerami ze względu na lokalność operacyjną i najnowocześniejsze rozwiązania parkingowe, które pozwalają pasażerom na podróżowanie w wyznaczonych strefach Dott przy użyciu zaawansowanego oprogramowania do nawigacji GPS.
Operator przewiduje wprowadzenie swoich e-rowerów do kolejnych europejskich miast prawdopodobnie już w drugiej połowie 2021 roku. Obecnie jednak nie zdradza, jakie będą to lokalizacje, ponieważ rozmowy dotyczące wprowadzenia pojazdów na kolejne rynki wciąż nie zostały zakończone.
źródlo: newsrm.tv