Każda firma stara się przekonać do siebie partnera biznesowego. W dobie wciąż rosnącej konkurencji oraz wzrostu gospodarczego, bywa niekiedy bardzo trudne. Chodzi o zdobycie klienta tzw. jakościowego, wiarygodnego, bo tylko taki kontrahent jest podstawą prawidłowego funkcjonowania biznesu. Jak rozpoznać firmę, która będzie godna zaufania i nawiązania współpracy i gdzie szukać informacji?
Twarde negocjacje, a nawet spotkania zapoznawcze firmy, mogą okazać się niewystarczające w starciu ze zmieniającymi się trendami na rynku oraz podejściem właścicieli firm. Pozyskanie odpowiedniego kontrahenta to cel, który stawia sobie wielu przedsiębiorców. Sposobów na jego znalezienie jest wiele i tylko od danej organizacji zależy, którą drogę wybierze – ocenia Jerzy Dąbrowski, Dyrektor Generalny firmy faktoringowej Bibby Financial Services. My jako firma faktoringowa w ramach rozpoczęcia współpracy sprawdzamy wiarygodność każdego zgłaszanego do finansowania kontrahenta – dodaje.
Bibby Financial Services wskazuje 4 miejsca, w których warto sprawdzić potencjalnego partnera biznesowego:
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej
Potencjalnego kontrahenta warto sprawdzić w CEIDG. W przypadku kiedy jest nim osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą lub spółka cywilna można skorzystać ze strony firma.gov.pl. CEIDG pozwala przekonać się czy dana firma jest zarejestrowana, nie została wykreślona z rejestru, nie jest zawieszona, a także czy przedstawia dane zgodne z zapisem w ewidencji;
Krajowy Rejestr Sądowy
Umożliwia potwierdzenie wiarygodności klienta. Należy jednak pamiętać, że znajdują się w nim tylko spółki prawa handlowego, a co za tym idzie, nie uwzględnia on osób fizycznych prowadzących działalność. Rejestr ten zawiera informacje o rodzaju i okresie działalności, danych teleadresowych oraz wielkości kapitału;
Wywiadownie gospodarcze
Najdroższa usługa „prześwietlająca”, na którą składają się specjalistyczne firmy zajmujące się pozyskiwaniem informacji gospodarczych. Firmy te, na specjalne zlecenie, przygotowują raporty analizujące działalność danego kontrahenta;
Internet
Podstawowe źródło, w którym możemy uzyskać informacje dotyczące danej organizacji. Pozwala on w bardzo szybki i prosty sposób poznać potencjalnego partnera biznesowego. Warto zwrócić szczególną uwagę na aktywności na serwisach społecznościowych, które odkrywają „lżejsze” oblicze organizacji.
źródło: newsrm.tv
Niestety nie zawsze jest to takie łatwe albo zwyczajnie brak na to czasu…Wiem, słabe wymówki, ale czasem po prostu tak jest. Ale jak najbardziej się zgadzam, sprawdzać, czytać i weryfikować. A jak już za późno to zatrudnić faktora 😀
To prawda, nie jest łatwo, ale warto sprawdzić opinie, popytać w innych firmach. Kontrahent, który chce podpisać umowę na duże zamówienie i praktycznie przyjmuje wszystkie warunki sprzedającego może, (nie musi) być nieuczciwy.
Ja sprawdzam kontrahentów, ale ostatnio w związku z korzystaniem z faktoringu robię to trochę mniej szczegółowo bo nie mam powodów