Google Trends jest darmowym narzędziem służącym do wyszukiwania słów kluczowych, które są w danym czasie najbardziej popularne. Korzystają z niego działy marketingu do opracowywania strategii sprzedażowych, ale też dziennikarze i blogerzy dla pozyskania czytelników. Google Trends wpływa na wysoką pozycję firmy czy serwisu w wyszukiwarce Google. Warto wiedzieć, dlaczego z niego korzystać, prowadząc bloga firmowego.
Czym jest Google Trends?
Bezpłatne narzędzie Google Trends umożliwia sprawdzanie aktualnych trendów wyszukiwani słów kluczowych. Nie myl z trendami, ponieważ niewiele ma z nimi wspólnego. Dlaczego powinieneś się nim zainteresować prowadząc bloga czy stronę internetową? Używanie w treści przypadkowych wyrazów i wyrażeń jest dużym błędem, ponieważ mogą nie przynieść oczekiwanych efektów. Google tworząc narzędzie chciało pomóc wszystkim, którzy publikują artykuły w sieci. Służy bowiem do optymalizacji stron, która odgrywa istotną rolę w zakresie konwersji i liczby odwiedzin witryny.
Google Trends pokazuje, jak danym tematem obecnie interesują się internauci. Warto korzystać z narzędzia, by uzyskać wyższą pozycję w wyszukiwarce. W sieci jest Twoja konkurencja, więc chcąc pozyskać odbiorców, musisz być widoczny, niezależnie od tego, czy działasz na lokalnym rynku, czy ogólnopolskim. Google Trends dostarcza podpowiedzi, ale to Ty musisz wybrać odpowiednie frazy kluczowe, wykorzystując je w publikowanych tekstach.
Dlaczego Google Trends jest tak przydatne?
Jeśli prowadzisz biznes musisz być kreatywny i reagować na zmiany, bo tak też robi konkurencja. Nie chodzi o to, żeby inwestować środki, zapożyczać się w banku, by nadążyć za zmianami. Możesz własnym nakładem pracy rozwijać firmę i dobrze prosperować. Blog firmowy jest bardzo pomocny dla sklepu e-commerce czy strony internetowej oferującej usługi, ponieważ pozwala pozycjonować witrynę i budować bazę klientów. Rzecz w tym, że powinieneś mieć wiedzę na temat publikowania treści, z którymi użytkownicy będą mieli okazję się zapoznać.
Optymalizacja strony jest zatem konieczna, ale wymaga poświęcenia sporo czasu. Musisz sprawdzić w wyszukiwarce aktualne trendy, pod względem geograficznym i zakupowym. Chodzi o hasła wpisywane obecnie przez internautów, ponieważ zmieniają się co pewien czas. Specjaliści od SEO analizują frazy kluczowe, dzięki czemu osiągają sukcesy dla firm czy tworzą paczki tekstów. Dzięki zapytaniom dowiesz się jaki towar jest poszukiwany przez Twoją grupę docelową. Jeśli prowadzisz sklep e–commerce, ułatwi Ci również poszerzenie oferty sprzedażowej, więc korzystaj z narzędzia.
Czym jest sezonowości hasła?
W każdej branży zmieniają się trendy, bo dochodzą nowe produkty i technologie. Dzisiaj nic nie stoi w miejscu. Smartfony, laptopy, tablety, komputery są coraz bardziej zaawansowane, więc internauci poszukują nowości, zadając pytania odnośnie do danego modelu, akcesoriów, obsługi i serwisu. Podobnie jest ze sprzętem RTV, AGD czy do gier video. Inaczej z kolei sprawa wygląda w projektowaniu domów i wnętrz. Architekci wprowadzają zmiany w stylach, kolorystyce i to, co było modne w 2022 r., dziś może być nieaktualne.
Jeśli poszukujesz materiałów budowlanych, to zauważysz, że co pewien czas wprowadzane są na rynek nowe produkty. Maszyny i urządzenia stają się coraz doskonalsze, dzięki nowoczesnym procesom technologicznym, co przyspiesza pracę. W każdej dziedzinie pojawiają się nowości, więc klienci pytają o nie wujka Google. Musisz wiedzieć, czego ludzie potrzebują, żebyś nie tworzył treści bez żadnej wartości. Właściwe pozycjonowanie jest podstawą, bo podnosi rangę Twojej firmy i buduje bazę klientów. Pisz wartościowe treści, uwzględniając w nich semantyczne wyrażenia i słowa kluczowe, a pomoże Ci w tym narzędzie Google Trends.
Arkadiusz Malanowski