News will be here

Jaki obowiązuje dress code w korporacjach?

W wielu korporacjach wszyscy pracownicy wyglądają podobnie, gdyż obowiązują z góry określone kolory strojów. W niektórych firmach są przygotowane ubrania dla pracowników obsługujących bezpośrednio klienta. Tak czy inaczej strój pracownika korporacyjnego charakteryzuje się prostotą, czystością, skromnością, elegancją, dopasowaniem do danej firmy i biznesu.  W agencjach reklamowych wymogi są mniej rygorystyczne.

Strój pań
Ubrania kobiet są bardziej dopasowane do figury niż mężczyzn. Kobiety muszą unikać wyzywających strojów. Noszą spódnice, kostiumy, garsonki, żakiety, sukienki, marynarki, a czasami mundury, kombinezony czy inne służbowe ubrania. Nie mogą nosić zbyt krótkich spódnic, bluzek z dekoltem i bez rękawów, gdyż jest to źle postrzegane przede wszystkim przez klientów. Żadne obcisłe, prześwitujące sukienki czy bluzki nie wchodzą w grę. Długość spódnicy jest ściśle określona.  Obowiązkowo muszą nosić rajstopy, gdyż gołe nogi nie są mile widziane. Podobnie jest z obuwiem, które w niektórych korporacjach jest z góry narzucone. Jeśli jest przymus noszenia szpilek to ich wysokość jest także określona.

Kolory ubrań
W wielu korporacja kolory są z góry ustalone. Jeśli jest dowolność to panie muszą je tak dobierać, żeby nie raziły klientów.

Biżuteria
Jeśli kobiety na co dzień noszą kolczyki w innych miejscach niż na w uszach, do pracy muszą je wyjąć. Poza tym w korporacjach panie nie noszą biżuterii, a z pewnością wielu pierścionków na palcach, przeróżnych bransoletek itp. Ubrane są skromnie.

Panowie
Nie mają tego typu problemów co kobiety: biżuteria, strój.  Z reguły noszą garnitury. W niektórych firmach wystarczy sama koszula bez konieczności noszenia marynarki. Każda część garderoby ma być dopasowana do sylwetki.  Mężczyźni koszule muszą nosić tylko z długim rękawem, a spodnie odpowiedniej długości (żeby nie były widoczne skarpety).  Buty pełne. Można porównać strój do biznesowego. Panowie nie mogą zakładać kolczyków i wyzywających sygnetów. Wszystko po to, żeby klient miał dobrą opinię o firmie i nie skupiał uwagi na pracowniku. Wszyscy pracownicy muszą się  dostosować do wymogów korporacji.
Dress code w firmie powinien być zachowany z uwagi na wizerunek. Strój nie może wpływać na zły odbiór firmy przez klienta. Podobne zasady muszą stosować doradcy finansowi – agenci, przedstawiciele.
Oficjalny ubiór świadczy o szacunku dla drugiej osoby.  W końcu pracownik reprezentuje firmę. To nie jest świat artystów.

Praca w back office
Na tego typu stanowisku można ubierać się swobodnie, bo istotne jest jedynie sumienne wykonywanie swojej pracy. Oprócz strojów sportowych można nosić wszystko. Oczywiście strój ma być czysty, schludny.

Zasady dress code muszą być z góry określone, żeby pracownik nie popełnił gafy przychodząc do firmy w swoim ulubionym ubraniu, odbiegającym od dress code korporacji.

W piątki w wielu przedsiębiorstwach dopuszczony jest  luźny strój, ale w granicach rozsądku. Zapomnijmy o dresach, bluzach, sandałach i  krótkich spodenkach. Piątek to przygotowywanie się do weekendu. Bywa, że pracownicy pracują krócej. Panuje luźniejsza atmosfera, opada stres, napięcie towarzyszące przez cały tydzień. Inna jest też relacja między pracownikami, a menadżerem. Wiele ustaleń, spraw problematycznych jest przenoszonych na kolejny tydzień, po weekendzie.

Dobrym rozwiązaniem stosowanym przez niektórych pracowników jest posiadanie w firmie ubrania na zmianę. Jeśli zachodzi konieczność przebierają się oni stosownie do sytuacji i potrzeb.
AM

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *