Wydarzenie do Raciborza przyciągnęło gości z Polski i zagranicy. Międzynarodowo było także na festiwalowych scenach, a niesamowite wrażenia potęgowały świetlne iluminacje i magiczna, artystyczna oprawa Zamku Piastowskiego i jego otoczenia. To był niezapomniany weekend!
Nie można wyrazić słowami jak wyjątkowe było wydarzenie, poniższe dane pokazują je z nowej perspektywy. Bawiło się ok. 7 tys. osób, w tym 5 tys. na nadodrzańskich bulwarach, przy otwartej dla wszystkich scenie na miejskiej plaży (Beach Stage).
Po raz pierwszy INTRO Festival przybrał dwudniowy format. Na 3 scenach wystąpiło niemal 50 artystów z Francji, Japonii, Niemiec, Islandii, Rosji, Czech oraz Polski. Główna scena stanęła na dziedzińcu Zamku Piastowskiego w Raciborzu, a mapping set przygotowany przez Tving Stage Design zupełnie odmienił bryłę XIII-wiecznej kaplicy św. Tomasza Becketa z Canterbury.
Do przygotowania Strefy Światła w Parku Zamkowym użyto w sumie 25 tys. diod. W weekend na drzewach rosnących przy nadodrzańskich bulwarach pojawiło się aż 11 świetlny reniferów, natomiast pod nim znalazło się 5 kul, a zamku strzegł 1 smok. Do przygotowania dekoracji zabrzańska firma IPB Decoration (która od 25 lat tworzy aranżacje „malowane światłem”) zużyła w sumie 120 metrów bieżących kabli, 100 sztuk złączek Vago oraz 160 metrów bieżących ledowych „węży”.
INTRO Festival to nie tylko światło i muzyka. Wydarzenie pozwoliło poznać prace artystów wielu sztuk (jak graffiti, malarstwo, tatuaże, czy rzeźba). Swój talent i umiejętności zaprezentowali przedstawiciele Instytutu Sztuki i Architektury PWSZ Racibórz, Wyższej Szkoły Technologii Informatycznej z Katowic oraz studenci katowickiej i krakowskiej ASP.
Artystki ze Street Art Masters premierowo zaprezentowały performance „Electric Octopus”.
Wydarzenie miało 12 patronów medialnych (są to: Interia, TVP Kultura, 4Fun.tv, K MAG, CKM, Aktivist, Czwórka, Muno, Cgm.pl, Co jest grane, Silesion oraz Radio Vanessa).
Na miejscu pracowali dziennikarze i fotoreporterzy prezentujący zarówno media lokalne, jak i ogólnopolskie, w tym także muzyczne oraz branżowe (skupiające się na nowoczesnych technologiach obecnych na wydarzeniu).
Tylko w sobotę, 14 lipca, w mediach i mediach społecznościowych ukazało się łącznie 140 wzmianek na temat wydarzenia.
Głównym sponsorem wydarzenia było Miasto Racibórz, jego organizację wspierali także Marszałek Województwa Śląskiego, Agencja Promocji Ziemi Raciborskiej i Wspierania Przedsiębiorczości na Zamku Piastowskim w Raciborzu i Starostwo Powiatowe w Raciborzu.
Podziękowania dla wszystkich firm, partnerów i instytucji, które włączyły się w organizację wydarzenia, a także wszystkich osób zaangażowanych w jego przygotowanie.
Partnerzy główni: E. Leclerc Racibórz, IPB Decorations, Soning Stal, Mieszko, JOSH, Centrum Finansowania, MITKO, Gabinet Stomatologiczny Pietrzykowski.
Partnerzy: Browar Zamkowy w Raciborzu, On Lemon, ostrog.NET, Zajazd Złota Iglica, Przystanek Kulturalny Koniec Świata, Apartamenty Chopina 4, STALTECH, Salon Snu, Studio Jogi „Shangri La”.
Wsparcie: Ośrodek Sportu i Rekreacji w Raciborzu, Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Raciborzu, Raciborskie Centrum Kultury.
Aneta Dulba