Wiele narzędzi obecnych na rynku pomaga optymalizować strony www i zwiększać ich pozycje w Google. Niektóre pozwalają pracować nad aspektami technicznymi, inne nad profilem linków, słowami kluczowymi lub contentem.
Do najczęstszych błędów należy myśl, że narzędzia SEO będą same pozycjonować nam stronę internetową, że wystarczy instalacja jakiegoś programu, wtyczki oraz korzystanie z jakiejś aplikacji webowej, gdzie włączymy przycisk i strona nam się pozycjonuje. Zadaniem narzędzi analitycznych jest gromadzenie informacji w każdym z badanych obszarów, dzięki czemu możemy zebrać wiedze oraz na podstawie tego przygotować optymalną strategię, która pozwoli zoptymalizować naszą witrynę i ją efektywnie pozycjonować.
Trzy główne typy narzędzi, z których powinniśmy korzystać to:
– narzędzia, które pozwalają nam zdobyć wiedzę na temat słów kluczowych, czyli tego, czego szukają użytkownicy. Dzięki temu jesteśmy w stanie zrozumieć tę stronę popytową oraz zdiagnozować naszą niszę tematyczną, a tym samy dotrzeć do potencjalnych odbiorców.
– kolejne służą do pokazania nam, jak nasza witryna tudzież witryny konkurencji wyglądają pod względem profilu linków. Mowa tu o sygnałach wysyłanych pomiędzy witrynami. Wpływają one na algorytmy wyszukiwania, budując reputację naszej strony.
– inne to „crawlery”, czyli aplikacje bądź programy, których zadaniem jest przechodzenie po danej domenie, strona po stronie oraz gromadzenie informacji na temat każdej z tych stron informując nas jednocześnie o tym, czy poszczególne adresy tychże stron są poprawnie skonstruowane, a także pozwalają nam diagnozować błędy w zakresie całej domeny- Szymon Słowik, Specjalista SEO w firmie Takaoto
źródło: newsrm.tv