Ludzie nie lubią pracować w hałasie. Poza tym w takich warunkach nie można solidnie wykonywać swoich obowiązków czyli spada jakość pracy. Pracownicy potrzebują aż 10-15 min, aby skoncentrować się na zadaniu, które zostało przerwane przez niechciane dźwięki.
Istotny jest też rodzaj hałasu: czy to jest szum, czy zmiksowane inne dźwięki, czy np. komunikat słowny. Ten ostatni najbardziej rozprasza. Są badania, które pokazują, że najbardziej rozpraszają nas rozmowy w naszym własnym języku, a mniej w obcym, czy hałas związany z urządzeniami lub uliczny – mówi newsrm.tv Wojciech Jórga, marketing manager Ecophon.
Magda Szubert, która zajmuje się akustyką biur i jej wpływem na pracowników twierdzi, że spadek wydajności to problem, który drogo kosztuje firmy. Wraz ze zwiększonym poziomem hałasu wzrasta poziom stresu u pracowników, co może mieć wpływ na podwyższone ciśnienie krwi, spadek efektywności, a w efekcie na zwiększoną ilość zwolnień chorobowych. Zatem poprawa akustyki biura i obniżenie poziomu hałasu może pozytywnie wpłynąć na wyniki całej firmy.
Ogromny wpływ na obniżenie poziomu hałasu ma aranżacja biura, wykończenie sufitów, ścian oraz umeblowanie. Takiej aranżacji można dokonać w każdym momencie, także w trakcie funkcjonowania obiektu. Wykorzystanie właściwych materiałów dźwiękochłonnych, np. sufitów podwieszanych, paneli ściennych, czy wolnostojących ekranów akustycznych, pozwoli ograniczyć zasięg dźwięku i zapewnić prywatność rozmów między grupami pracowników.
Źródło: news.tv
Świetny artykuł. Ja bardzo dużo o hałasie dowiedziałam się z tej strony: https://safety-service.pl/szkolenia-bhp/halas-w-pracy/
Artykuł opisuje to bardzo szczegółowo, ale też jest napisany prostym i zrozumiałym językiem. Każda osoba, nawet nie znająca się na tym, może spokojnie przyswoić wiedzę, która się tam znajduje.