News will be here

Jakie są zadania badaczy danych?

Każdy użytkownik Internetu pozostawia po sobie ślady, które w odpowiedni sposób przeanalizowane mogą stać się informacjami na wagę złota. Wystarczy tylko wiedzieć jak je wykorzystać, ponieważ dane to nowa ropa naftowa współczesnego biznesu.

Badacze danych są specjalistami do spraw pozyskiwania, analizowania, segmentowania i interpretowania informacji, jakie internauci pozostawiają po sobie na witrynach. Ich zadanie jest proste: sprawić, aby dane, które firmy mają pod ręką, stały się nowym motorem napędowym przychodów w przedsiębiorstwach. – Kompetencje badacza danych są dość unikatowe, ciężkie do zdobycia na rynku, tym bardziej, że polskich specjalistów ściągają firmy zachodnie, które składają bardzo atrakcyjne oferty pracy – mówi newsrm.tv Paweł Brach, Członek Zarządu Together Data.

Jak realnie wykorzystać badacza danych?

Dobrym przykładem jest monetyzacja pracy call center, które ma zatelefonować kolejno w wiele miejsc, pracownicy nie zastanawiają się nad tym do kogo w danym momencie muszą wybrać numer, ten numer telefonu jest wybierany przez centrale, w sposób automatyczny.

– Możemy zoptymalizować moment w którym dzwonimy do klienta. Na przykład dodzwanialność do klientów, którzy w danym momencie się nudzą czyli wykazują jakąś aktywność internetową, jest dużo większa, niż do tych, którzy są na spotkaniach biznesowych – dodaje Paweł Brach. Kolejny przykład może stanowić bank. W epoce cyfrowej już nie tylko zasobność naszego portfela ma znaczenie dla sektora bankowego. Branża bankowa zaczyna odkrywać potencjał danych internetowych, z których korzysta coraz częściej. Bank korzystający z usług data scientist może wykorzystać zgromadzone przez siebie dane o swoich klientach do usprawnienia procesów scoringowych oraz lepszego dopasowania oferty na potrzeby rynku. W praktyce oznacza to, że uzyskanie bankowego kredytu może stać się dla przeciętnego Kowalskiego po prostu szybsze i łatwiejsze.

Gdzie znaleźć badacza danych?

Polska branża IT odczuwa deficyt badaczy danych. Jest to dziedzina stosunkowo młoda, która w Polsce nie jest jeszcze dobrze znana. – Polski przedsiębiorca ma problem w zaoferowaniu i dotarciu do tego rodzaju osób na naszym rynku pracy. Oczywiście mamy świetne uczelnie i specjalistów, którzy kończą te uczelnie, więc bardzo ważne jest to, żeby wyłapywać takie jednostki i strać się zatrzymać u nas, lokalnie w Polsce – podkreśla Paweł Brach.
źródło: newsrm.tv

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *