News will be here

Polacy chętnie przyjmują prezenty w formie przeżyć

Wyniki badań mówią, że już co drugi Polak deklaruje znajomość upominków w formie przeżyć, takich jak skok na bungee czy pobyt w SPA. Po karty podarunkowe na prezenty w formie przeżyć sięgają najchętniej ludzie młodzi, wykształceni i dobrze zarabiający.

Rośnie świadomość Polaków odnośnie rynku kart podarunkowych na prezenty w formie przeżyć. Wiedzę o istnieniu tego typu upominków deklaruje ponad połowa badanych (51 proc.), z czego 77 proc. to osoby z wykształceniem wyższym. Badanie wykazało, że znacznie częściej znajomością voucherów na wyjątkowe przeżycia mogą „pochwalić się” osoby młode (15-24 lata, 72 proc.) i w średnim wieku (25-39 lat, 71 proc.). – W porównaniu z wynikami analogicznego badania przeprowadzonego w 2014 roku, znajomość kart podarunkowych na prezenty w formie przeżyć wzrosła aż o 14 proc. W samej tylko grupie osób młodych, w 2017 r. chęć otrzymania voucheru na upominek w formie przeżycia wyraziło o 10 proc. więcej ankietowanych niż 3 lata wcześniej. Pokazuje to, jak dynamicznie rozwija się nasza branża oraz jak zwiększa się grupa naszych obecnych i potencjalnych odbiorców – mówi Ada Stokowska, Manager B2B z firmy Wyjątkowy Prezent.

Młodzi, wykształceni i… chętni na przeżycia

Badanie Omni PBS wskazuje również na to, jakie jest podejście Polaków do kupowania oraz otrzymywania prezentów w formie przeżyć. Najliczniejszą grupę entuzjastów tego typu upominków stanowią osoby do 24 roku życia – aż 80 proc. z nich potwierdza, że chciałoby otrzymać voucher na wyjątkowe przeżycie. Jest to też grupa, która najchętniej zakupiłaby tego typu kartę podarunkową dla kogoś bliskiego – wskazuje na to 71 proc. ankietowanych. Równie pozytywne nastawienie do upominków w formie przeżyć mają osoby w wieku 25-39 lat – niemal 60 proc. z nich deklaruje chęć otrzymania tego typu prezentu, a 66 proc. chce obdarować voucherem na wyjątkowe przeżycie osobę bliską. Co ciekawe, najwięcej entuzjazmu względem otrzymania prezentu w formie przeżycia wykazują osoby niezamężne (74 proc.), z wyższym wykształceniem (64 proc.) oraz z satysfakcjonującym dochodem, pozwalającym na życie bez większych wyrzeczeń oraz oszczędzanie (67 proc.). – Pokazuje to, że prezenty w formie przeżyć sprawdzają się szczególnie w przypadku młodych, wykształconych i dobrze zarabiających osób, które jeszcze się nie „ustatkowały” i lubią aktywnie spędzać czas – mówi Ada Stokowska z firmy Wyjątkowy Prezent.

Atrakcyjne i coraz bardziej dostępne

Co ma wpływ na fakt, że Polacy coraz chętniej sięgają po niestandardowe upominki? Po pierwsze, konsumenci powoli odchodzą od klasycznych, materialnych form podarunków na rzecz tych bardziej wyszukanych, zapewniających niezapomniane wspomnienia. Kolacja w Ciemności, skok ze spadochronem, jazda konno czy przejażdżka po mieście sportowym autem są odbierane przez większość z nas jako dużo bardziej atrakcyjne niż zestaw filiżanek, krawat czy kolejna butelka perfum. Ponadto, zmienia się sam wizerunek kart podarunkowych. Nie są już odbierane jako prezent „na ostatnią chwilę”, ale korzystne i wygodne rozwiązanie stanowiące alternatywę dla nietrafionego upominku.
źródło: newsrm.tv

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *