Czy deweloper pomoże zdobyć kredyt na mieszkanie? W jaki sposób firmy ułatwiają klientom realizację płatności za lokale sprawdził serwis nieruchomości Dompress.pl
Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.
W zależności od inwestycji udział klientów kredytowych waha się od 20 proc. do blisko 90 proc., z uwagi na to kładziemy duży nacisk na kompleksową obsługę klienta. Szczególnie dotyczy to nabywców mieszkań w inwestycjach z segmentu popularnego. W praktyce sprowadza się to do obecności w naszych biurach sprzedaży doradców finansowych, którzy służą wsparciem i pomocą w przejściu procedury kredytowej. W uzasadnionych przypadkach jesteśmy otwarci na zmiany w harmonogramie płatności. Staramy się również o najlepszą ofertę kredytową dla naszych klientów, co możliwe jest dzięki marce naszej firmy oraz współpracy z wiodącą spółką w zakresie doradztwa finansowego.
Adrian Potoczek, dyrektor sprzedaży w Wawel Service
Oferujemy czasowe przejęcie spłaty kredytu zaciągniętego przez kupującego, własne kredytowanie, elastyczne harmonogramy wpłat, przedłużone terminy płatności oraz program „Zamień stare na nowe”. Mamy własnych doradców finansowych, wykończenia wnętrz, kredyty pomostowe. Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie i rozwiązujemy wszelkie problemy kupujących.
Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord S.A.
Wszyscy nasi klienci przez cały rok mogą liczyć na atrakcyjne warunki zakupu i fachowe doradztwo dotyczące finansowania w formie gotówkowej lub przy pomocy kredytu. Do każdego zakupu podchodzimy indywidualnie. Po przeanalizowaniu potrzeb i możliwości klienta proponujemy optymalne dla niego rozwiązanie. Indywidualnie ustalamy harmonogram wpłat za mieszkanie, możemy także pokryć koszty aktu notarialnego. Oferujemy pomoc przy formalnościach związanych z ubieganiem się o dofinansowanie w ramach programu MdM. Osoby, które zdecydują się skorzystać z usług doradcy finansowego, mogą dodatkowo otrzymać kartę rabatową lub kartę prepaid o wartości do 7 tys. zł.
Teresa Witkowska, dyrektor sprzedaży Red Real Estate Development
Naszą ofertę charakteryzuje elastyczność w dostosowaniu harmonogramu płatności do możliwości klienta oraz wymogów banków. To ważny czynnik, zwłaszcza w segmencie popularnym, gdyż niejednokrotnie wkład własny jest powiązany z uruchomieniem pierwszej transzy kredytu. Dodatkowo współpracujemy z doradcami, którzy przedstawiają indywidualne rozwiązania dostosowane do potrzeb i możliwości finansowych poszczególnych klientów. W inwestycjach w Warszawie i we Wrocławiu możemy zaoferować klientom system płatności 10/90. Podpisując umowę deweloperską można wpłacić jedynie 10 proc. wartości nieruchomości, a pozostałą część (90 proc.) przy odbiorze kluczy. W przypadku osiedla w Poznaniu proponujemy płatność w systemie 15/85.
Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska
Przede wszystkim staramy się umożliwić naszym klientom znalezienie optymalnej formy pozyskania kapitału na zakup mieszkania. W tym celu współpracujemy z profesjonalnymi doradcami zewnętrznymi. Jeśli chodzi o inne udogodnienia, to przede wszystkim chcemy zapewnić bezpieczeństwo i wsparcie naszym klientom. Zdajemy sobie sprawę z zawiłości wiążących się z zakupem mieszkania czy przedłużającymi się decyzjami kredytowymi, staramy się więc zawsze zachować elastyczność i wesprzeć klientów w rozwiązywaniu problemów.
Michał Sapota, prezes zarządu Murapol S.A.
Klientom, którzy finansują zakup mieszkania kredytem hipotecznym oferujemy indywidualne wsparcie w pozyskaniu środków z banku.
W każdym naszym oddziale do dyspozycji klientów stawiamy co najmniej jednego doradcę kredytowego, który pomaga procedować wnioski kredytowe oraz całościowo koordynuje transakcje pozyskania finansowania bankowego. Współpracując z 25 czołowymi bankami jesteśmy w stanie zaoferować klientowi najatrakcyjniejsze dla niego warunki kredytowe w pełni uwzględniające, z jednej strony jego sytuację finansową, a z drugiej charakter nabywanej nieruchomości. Działając w jednej grupie kapitałowej z deweloperem, wyręczamy klienta w pozyskiwaniu dodatkowych dokumentów charakteryzujących nabywany lokal, a wymaganych przez banki.
Nieco inną ofertę przygotowaliśmy dla klientów inwestycyjnych, którzy nabywają mieszkania na wynajem. Doceniając zaufanie jakim nas obdarzyli oferujemy im preferencyjne harmonogramy płatności za nabywane nieruchomości. W systemie rozliczeń 10/90 inwestor uiszcza 10 proc. wartości transakcji po podpisaniu umowy deweloperskiej, a pozostałe 90 proc. przed odbiorem mieszkania.
Krzysztof Foder, dyrektor ds. sprzedaży Bouygues Immobilier Polska
Mamy bardzo konserwatywne podejście. W przeciwieństwie do większości deweloperów nie finansujemy realizacji inwestycji z kredytów bankowych, ale ze środków własnych. Nasi klienci dokonują wpłat zgodnie z postępami prac na budowie. W naszych biurach sprzedaży pracują doradcy finansowi z profesjonalnej firmy. Eksperci bezpłatnie pomagają w wyborze najlepszego finansowania. W przypadku, gdy klient skorzysta z zorganizowanego przez nich kredytu mieszkaniowego, otrzymuje kartę przedpłaconą o wartości 0,5 proc. udzielonego kredytu. Dodatkowo kupujący otrzymują karty rabatowe, które mogą wykorzystać na zakupy w wielu sklepach z wyposażeniem wnętrz.
Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.
Każdy klient jest dla nas ważny, dlatego staramy się pomóc mu w zakupie mieszkania. Oferujemy mieszkania w różnych cenach, w tym także w ramach programu MdM. Konsultanci naszego, własnego działu kredytowego pomagają w sprawdzeniu zdolności kredytowej oraz załatwieniu wszelkich formalności z bankiem. W miarę możliwości, zgodnie harmonogramem prac budowlanych, staramy się proponować klientom promocyjne ceny mieszkań. Nie zawsze możemy spełnić wszystkie oczekiwania klientów, ale wiele kwestii jest sprawą do negocjacji.
Michał Świderski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Marvipol Development
Oferujemy klientom wsparcie w zakresie pozyskania kredytu, współpracując z wyspecjalizowanym w tym podmiotem. Każdego klienta traktujemy indywidualnie i w szczególny sposób, stąd w uzasadnionych przypadkach elastycznie kształtujemy harmonogramy wpłat cząstkowych.
Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic
Zawsze staramy się podchodzić elastycznie do potrzeb klientów, szczególnie w takich sytuacjach, kiedy np. kupujący oczekuje na środki ze sprzedaży innego mieszkania lub przedłuża się procedura kredytowa. Ze względu na atrakcyjność naszych inwestycji nie musimy stosować żadnych dodatkowych zachęt finansowych.
Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest
Współpracujemy z doradcami finansowymi, którzy znają oferty kredytowe niemal wszystkich banków znajdujących się na polskim rynku. Dzięki temu klienci mają wybór i szansę w zależności od indywidualnych potrzeb uzyskać bardzo dobre warunki finansowania. Osoby korzystające z usług doradców Home Invest mogą liczyć na specjalne warunki zakupu mieszkań, które wiążą się m.in. z wydłużeniem harmonogramu płatności związanego z załatwieniem formalności kredytowych, czy brakiem odsetek w przypadku ewentualnych opóźnień w płatnościach. Przede wszystkim jednak klienci mogą odstąpić od umowy w przypadku nie uzyskania kredytu bez jakichkolwiek konsekwencji z tego tytułu.
Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.
Ponad 1000 mieszkań z naszej oferty zostało objętych programem „Spłacamy Twoje raty”, w ramach którego Archicom spłaci do 18 rat za zakupione mieszkanie w trakcie oczekiwania na jego odbiór. Kupujący mają również możliwość skorzystania z dopłat w programie MdM oraz zapoznania się z ofertą 26 banków w ramach bezpłatnego doradztwa kredytowego. Z naszymi klientami rozmawiamy indywidualnie i wspólnie staramy się znaleźć optymalne rozwiązanie, które umożliwi zakup wymarzonego lokalu.
Yael Rothschild, prokurent Mill-Yon Gdańsk
Większość inwestycji w portfolio Mill-Yon Gdańsk to apartamentowce o podwyższonym standardzie, których nabywcy nie mają potrzeby korzystania z rozwiązań kredytowych. Klientom, którzy korzystają z kredytu obsługująca nas firma doradztwa kredytowego oferuje bezpłatne ubezpieczenie nieruchomości i ubezpieczenie na życie przez rok oraz zwrot opłaty za wycenę bankową, a także karty przedpłacone do wysokości 0,4 proc. kwoty kredytu na pokrycie kosztów notarialnych lub prowizji i ubezpieczeń bankowych. Kartą z określoną ilością środków można płacić za pośrednictwem terminali.
Ewelina Krosta, reprezentująca WAN S.A.
Każdego klienta traktujemy indywidualnie. Staramy się ułatwić klientom całą procedurę, jaką jest zakup nieruchomości. W takich przypadkach jak np. przedłużająca się procedura kredytowa, itp. nie wymagamy dodatkowych wpłat za aneks przedłużający umowę. Harmonogram wpłat także ustalamy z klientem.
Przemysław Bednarczyk, wiceprezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa
Zakup mieszkania w naszych inwestycjach w każdym przypadku traktowany jest jak odrębny proces, dlatego ewentualne rabaty
i zachęty oferowane klientom, uzależnione są od wielu czynników i zawsze rozpatrywane są w naszych biurach sprzedaży indywidualnie. W toku rozmów oraz negocjacji często oferujemy różnego rodzaju udogodnienia, w tym m.in. doradztwo kredytowe.
źródło: newsrm.tv