To był kolejny dobry rok dla lidera polskiego rynku outletów. Należące do Grupy NEINVER centra FACTORY zanotowały 16 procentowy wzrost sprzedaży. W Warszawie, Poznaniu, Krakowie i Wrocławiu odwiedziło je o prawie 20 procent więcej klientów, niż w roku 2015. To efekt stałego poszerzania oferty centrów, między innymi o nowe usługi i marki z segmentu premium, niestandardowych akcji promocyjnych, wykorzystujących popularny w Polsce „smart shopping”, a także wprowadzenia innowacyjnych metod wsparcia sprzedaży.
Ponad 19 milionów klientów odwiedziło w minionym roku centra outletowe Factory w całej Polsce. To o 3,8 mln osób więcej niż w roku 2015. O 16 procent wzrosła również sprzedaż.
– NEINVER to firma wyspecjalizowana w zarządzaniu centrami outlet nie tylko w Polsce, ale i w innych sześciu krajach europejskich – podkreśla Bożena Gierszewska – Mroziewicz, Country Manager NEINVER w Polsce. – Łączymy umiejętności i doświadczenia biznesowe z różnych rejonów Europy, pracując wspólnie na bardzo dobre wyniki odwiedzalności i sprzedaży w centrach z naszego portfolio. Intensywny wzrost zainteresowania zakupami w FACTORY to tendencja, którą obserwujemy od kilku lat – dodaje.
W ciągu minionych pięciu lat, poziom odwiedzalności w centrach FACTORY zwiększył się z 9 mln do ponad 19 mln klientów. Z każdym rokiem, na zakupy w popularnych outletach, prowadzonych przez NEINVER, decyduje się średnio o 10 procent klientów więcej.
Największy wzrost sprzedaży w roku 2016 odnotowały dwa warszawskie outlety: FACTORY Annopol i FACTORY Ursus. Największą liczbę klientów przyjęło natomiast FACTORY Kraków. Dużym powodzeniem cieszyły się również centra we Wrocławiu i Poznaniu. Łączny wzrost sprzedaży we wszystkich miastach w 2016 roku wyniósł 16%.
– Badania i nasze doświadczenia pokazują, że bardzo mocno zacieśnia się relacja ceny do jakości – mówi Magdalena Chachulska, Asset Management Director, NEINVER. – Nasi klienci to grupa konsumentów, dokonujących racjonalnych wyborów, oczekujący wysokiej jakości produktów znanych marek, w dobrych cenach. I to jest klucz powodzenia outletów w Polsce – przesyconej dzisiaj tradycyjnymi centrami handlowymi.
Nowe marki w FACTORY
By utrzymać zainteresowanie klientów, sieć outletów FACTORY z każdym rokiem poszerza portfolio dostępnych marek. W roku 2016 w FACTORY Ursus pojawiły się między innymi takie popularne brandy jak Cocodrillo, Essa Trends, Medicine czy New Balance. W Poznaniu klienci FACTORY zyskali możliwość zakupów w butikach Guess, Aldo oraz Apart. Krakowski outlet wzbogacił się o sklep marki English Home, a w roku 2017 planowane jest tam otwarcie salonów Guess i Apart. W FACTORY Annopol pojawiła marka Tru Trussardi, a już niedługo powstaną tam sklepy marki DUKA i Sizeer. W FACTORY Wrocław od 2016 roku działa jedyny w Polsce outlet brandu Marc’o Polo.
Innowacyjne metody wsparcia sprzedaży
W roku 2016 sieć FACTORY wprowadziła szereg innowacyjnych narzędzi wspierających sprzedaż. W pierwszym półroczu centra outletowe Neinver rozpoczęły stałą współpracę z Qpony.pl. Katalog z aktualnymi promocjami każdego centrum outletowego FACTORY dostępny jest na stałe w aplikacji. Do końca 2016 roku, w aplikacji opublikowanych zostało ponad 2 500 kuponów, które zostały wyświetlone użytkownikom około 250 000 razy.
Aplikacja Qpony.pl wsparła również akcję rabatową, organizowaną przez sieć FACTORY dwa razy w roku. Wzięło w niej udział aż 1 500 000 uczestników, co przełożyło się na 20 procentowy wzrost odwiedzalności centrów i znaczny wzrost obrotów w czasie trwania promocji. Wszystkie outlety FACTORY zostały wyposażone również w sieć nadajników beacon. Służą one przede wszystkim do informowania klientów o bieżących promocjach – osoby wchodzące do centrum otrzymują spersonalizowany komunikat na swojego smartfona.
Kampanie promocyjne w miejskim stylu i mocny debiut na Instagramie
Miniony rok to dla FACTORY także czas intensywnych działań promocyjnych, których wspólną platformą komunikacyjną było “życie w miejskim stylu”. Swoim autorytetem wspierały je osoby ze świata mody, przede wszystkim popularni blogerzy i blogerki.
W ostatnich miesiącach marka mocniej zaznaczyła swoją obecność w mediach społecznościowych. W kwietniu 2016 na portalu Instagram zadebiutowały profile każdego z centrów outletowych. W ciągu 9 miesięcy FACTORY zbudowało wokół nich społeczność, liczącą ponad kilkanaście tysięcy fanów. Na profilach prezentowany jest głównie kontent związany z modą i miejskim stylem życia, a także informacje o bieżących promocjach i wydarzeniach.
Plany na rok 2017
NEINVER Polska, lider rynku outletów w Polsce i Hiszpanii, w kolejnych latach zamierza kontynuować działania, prowadzące do dalszego wzrostu liczby klientów i poziomu sprzedaży w centrach FACTORY. W centrach pojawią się nowe marki i usługi ułatwiające zakupy.
– W 2017 roku potencjał zespołu NEINVER będziemy wykorzystywać także w zarządzaniu centrami, należącymi do innych, ważnych uczestników rynku nieruchomości handlowych, zarówno centrów wyprzedażowych jak i tradycyjnych galerii handlowych – zapowiada Bożena Gierszewska – Mroziewicz.
źródło: newsrm.tv