Według Juniper Research rynek A2 SMS (Application To Person) w 2019 roku będzie wart ponad 70 miliardów dolarów. Zainteresowanie zapewnieniem komunikacji między aplikacjami i systemami a klientami stale rośnie, obecnie Infobip globalnie przetwarza ponad 7 miliardów takich transakcji miesięcznie. Firma właśnie wprowadziła na rynek nowe narzędzie OMNI, które łączy w sobie usługi SMS, e-mail, połączenia głosowe, powiadomienia PUSH oraz aplikacje czatu tzw. boty dla komunikatorów jak m.in. Viber czy Facebook Messenger.
Komunikacja mobilna to już od dawna nie tylko usługa SMS oraz e-mail. Wraz z rozwojem portali społecznościowych oraz komunikatorów mobilnych pojawia się potrzeba wykorzystania tych kanałów komunikacji w kontaktach z odbiorcami firm i marek. Poza tym coraz mocniej do głosu dochodzą powiadomienia PUSH, które na telefon docierają w formie spersonalizowanych ofert również wtedy, gdy dana aplikacja mobilna jest wyłączona. Firma Infobip zaprezentowała usługę OMNI, która umożliwia dostarczenie odpowiedniej wiadomości w odpowiednim czasie do odpowiedniej grupy odbiorców przy użyciu możliwie najwłaściwszego kanału komunikacji. Do dyspozycji marketerów są narzędzia do dwukierunkowej komunikacji poprzez SMS, połączenia głosowe, powiadomienia push, aplikacje czatu (takie jak np. Viber i Facebook Messenger) oraz usługi e-mail. Ponadto rozwiązanie oferuje wiele opcji automatyzacji, sprawny obieg informacji i narzędzia do tworzenia kampanii przy użyciu intuicyjnego interfejsu graficznego. Całość procesu wspomagana jest szczegółowymi raportami analitycznymi.
„Nadszedł czas na łączenie popularnych kanałów komunikacyjnych i budowanie solidnego rozwiązania wielokanałowej komunikacji w celu zwiększenia zaangażowania użytkowników na dowolnej platformie czy urządzeniu, praktycznie w każdym miejscu na świecie. Dzięki temu firmy i marki mogą tworzyć angażującą komunikację z klientami odbywającą się w kanałach, w których obecni są na co dzień.” – mówi Kamila Górna, Business Development Manager w firmie Infobip.
Wprowadzenie rozwiązania OMNI poprzedził 3-letni procesu przygotowań, podczas którego eksperci Infobip szczegółowo analizowali sposoby, jakie wykorzystują firmy do kontaktu ze swoimi klientami.
źródło: newsrm.tv