Blog w sklepie internetowym może być jednym ze sposobów na przyciągnięcie klientów. Nie ma jednak nic za darmo, więc wymaga zaangażowania. Od czego zacząć tworzenie treści i jakie tematy poruszać, żeby zachęcić do czytania?
Blog w sklepie internetowym – ciekawe treści
Dostarczanie wartościowych informacji dla Czytelników jest kluczowe, by zachęcały do pozostania na stronie. Muszą być dostosowane do branży, w jakiej działa firma, ale też do grupy docelowej. Ważna dla użytkowników jest regularność publikacji. Blog w sklepie internetowym ma na celu sprzedaż produktów/usług, ale nie zamieszcza się informacji jedynie o ofercie. Wyjątkiem są promocje i rabaty, o których warto zawsze pisać. Nachalna sprzedaż jest antyreklamą i zniechęca do czytania publikacji.
Tematy na bloga firmowego
Tematów nigdy nie brakuje, podpowiedzią jest wyszukiwarka. Wystarczy odpowiadać na najczęściej zadawane pytania przez klientów. Internauci poszukują informacji, porad oraz nowości. W artykułach powinno być wezwanie do działania, bo cały czas należy pamiętać, że chodzi o rozwój sklepu –commerce. Oto kilka pomysłów na bloga:
Przewodniki i porady zakupowe na firmowego bloga
- trendy i nowości w branży,
- jak wybrać odpowiedni produkt,
- czym się różnią produkty,
- na co zwrócić uwagę, wybierając produkt,
- ranking produktów na rynku.
Historia i opinie klientów
- historie firm i produktów,
- sukcesy przedsiębiorców polskich i zagranicznych.
Instrukcje i praktyczne porady
- jak korzystać z produktu x,
- porady – wykonywanie czynności (usług) krok po kroku,
- procesy produkcji i technologie stosowane podczas wytwarzania,
- wskazówki dotyczące konserwacji i pielęgnacji,
- nowości na rynku.
Aktualne trendy branżowe– analiza
- sezonowe przeglądy produktów,
- prognozy na przyszły rok,
- inspiracje związane z obecnymi trendami.
Rozwiązywanie problemów klientów
FAQ na stronie powinien zawierać pytania, jakie zazwyczaj zadają użytkownicy. Blog w sklepie internetowym natomiast pokazać, jak rozwiązać problem x. Czytelnicy poszukują porad eksperckich dotyczących stylu życia, użytkowania produktów, unikania błędów podczas wykonywania prac remontowych, montażowych, pielęgnacyjnych itd. Treści muszą być merytoryczne, oparte na rzetelnych źródłach, warto poprzeć je literaturą, którą można znaleźć w sieci.Należy wybrać swój styl pisania i zawsze się go trzymać.
Nie kopiować treści na bloga firmowego!
Wielu właścicieli sklepów internetowych prowadzących blogi firmowe, popełnia błąd, jakim jest kopiowanie treści ze stron producentów wyrobów. Firma często wyraża zgodę na pobieranie artykułów, więc nie mowy o plagiacie, ale algorytmy Google o tym nie wiedzą. Taka strona jest mniej wartościowa dla wyszukiwarek, a poza tym te same publikacje pojawiają się w wielu witrynach. Przekazywana wiedza ma być oryginalna, niepowtarzalna, a zarazem ciekawa. Za to wynagradza Google wyższą pozycją strony. Frazy kluczowe w artykułach są bardzo ważne, ale muszą być wstawiane naturalnie i dopasowane do tematyki sklepu.
AM