Czy sklep papierniczo-biurowy to dobry biznes?

Tak, ale pod warunkiem, że dobrze go zorganizujesz. Możesz prowadzić w oparciu o franszyzę lub własny pomysł. Nastaw się także na dostawy do klienta. Zaopatruj przedszkola, szkoły, firmy

Lokalizacja
Najlepszym miejscem na sklep jest sąsiedztwo ze szkołami.

Towar
Jest wielu dystrybutorów i hurtowni, które oferują ciekawe produkty w atrakcyjnych cenach.  Sprawdź swoją konkurencję, biuro-sklep-bezaleoferty hurtowni i dystrybutorów, a nawet producentów towarów branży papierniczej i biurowej. Nawiąż kontakty z producentami tuszy i tonerów do drukarek. Zrób punkt przyjęć sprzętu do naprawy. Dzięki temu adres Twojego sklepu znajdzie się na stronie danej firmy, a klient odstawiający sprzęt do naprawy zawsze coś przy okazji zakupi.

Sklep musi mieć także punkt ksero, laminowania, oprawy dokumentów, bindowania itp. . Osoby, które będą miały potrzebę drukowania dokumentów dokupią np. długopis.

Nawiąż kontakt z drukarnią i przyjmuj zamówienia na wizytówki, ulotki, nadruki na koszulkach itp.

Nawiąż kontakty z producentami kartek okolicznościowych, zaproszeń, artykułów dla plastyków, opakowania go gastronomii, artykułów kreślarskich, upominków, artykułów dekoracyjnych, urodzinowych, artykułów fotograficznych i innych.
Musisz się wyróżniać na tle konkurencji. Bądź kreatywny.

Możesz wprowadzić do sprzedaży rzutniki, stojaki biurowe itp. produkty. Realizuj zamówienia nietypowe. To jest indywidualna sprawa każdego przedsiębiorcy. My tylko podpowiadamy.
Tak naprawdę klienci sami Ci podpowiedzą jakiego towaru poszukują. Musisz reagować, nigdy nie bądź obojętni. Możesz przyjąć zamówienie i dostarczyć bezpośrednio do klienta.
Pomyśl o usługach, które dadzą Ci podstawowe źródło dochodów. Rób wyprzedaże.
Dobrym pomysłem jest współpraca np. ze sklepem komputerowym, na zasadzie polecania, Dziś każda firma stara się o klienta.

Ustaw stolik w sklepie. Dlaczego? Klient może mieć potrzebę usiąść na chwilę i przygotować pliki do druku. Nigdy nie wiesz kto będzie korzystał z Twoich usług.

Zaznacz w kalendarzu wszystkie możliwe święta, specjalne okazje, rocznice i rób promocje. Klienci są przyzwyczajeni do takich akcji. Wprowadź kartę stałego klienta.

Obsługa powinna być przeszkolona, żeby potrafiła doradzić klientowi, podpowiedzieć i zachęcić do zakupów. Wynagradzaj papier-sklep-pomysł-bezalepracowników dodatkową premią i prowizją od sprzedaży. Będą się starali o wyższą sprzedaż. To zawsze zachęca do pracy. Zadowolony pracownik lepiej pracuje.

Strona internetowa
W Twoim biznesie będzie bardzo ważna. Nie musisz od razu tworzyć sklepu internetowego, ale klient może drogą elektroniczną i telefoniczną kontaktować się ze sklepem. Większość sklepów ma newsletter. Ty także powinieneś mieć na swojej stronie.
Czasy, kiedy tylko czekamy na klienta, minęły.  Konsumenci zamawiają produkty przez internet i możesz taką formę wykorzystać w swojej działalności. Pozwoli Ci zwiększyć obroty i osiągnąć sukces.

http://bezale.pl/2016/05/19/strona-internetowa-to-narzedzie-sprzedazowe/
Dobrze przemyśl swoją strategię.

Reklamuj się
Wizytówki, ulotki http://bezale.pl/2016/05/20/jaka-ulotka-reklamowa-kusi-klienta/, reklamówki, rolki kasowe z nadrukiem Twojej firmy, to jedna z form reklamy. Oklej swoje auto i umieść reklamę w postaci kasetonu na dachu swojego samochodu.

Zamieść bezpłatnie  informację o swojej firmie na portalach internetowych w swoim mieście i ogólnopolskim http://portalpolski.pl/.
Pamiętaj, że musisz się reklamować.

biznes-portalpolski

Najpierw klienci muszą dowiedzieć się o Twoim sklepie, a później pamiętać, że nadal istniejesz i masz w ofercie to co potrzebują.

Z czasem możesz stworzyć swoją gazetkę reklamową. Można wykorzystać pomysł  http://bezale.pl/2016/05/20/jak-zrobic-gazetke-reklamowa-dla-sklepu-spozywczego/

Witryna sklepowa musi przyciągać wzrok.
Napisz na folii na witrynie lub przyczep tabliczkę, „towar dowozimy do klienta”.

Dobrze zorganizowany biznes zawsze przyniesie owoce. Ważne, żebyś miał wyobraźnię i zobaczył swój sklep wielkim i prężnym. Oczywiście liczy się solidność, uczciwość wobec klienta i kreatywność. Zawsze wyprzedzaj konkurencję o krok. Życzymy powodzenia.
AM

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *